Battle: Manitou vs. Rock Shox

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

De eeuwig durende strijd tussen Manitou en Rock Shox zal de komende jaren nog wel voort blijven duren, net als de strijd tussen grootmachten Sram en Shimano.

Vaak hebben mensen een duidelijke favoriet en wordt het andere merk al snel als minder bestempeld. Ik ben benieuwd naar de meningen van de forummers over de merken Manitou en Rock Shox en de voorvorken welke zij fabriceren. Het gaat dus niet om een enkele vork, maar om het algemeen.

Onderdelen zijn:

-Prijs/kwaliteit
-Veerkwaliteit/kwaliteit van de vork
-Instelmogelijkheden van de vork/gebruiksgemak
-Service & communicatie richting de klanten.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Ligt aan het model vork. Service en communicatie heb je geen hol mee te maken aangezien alles via je LBS gaat (of zou moeten gaan).

What happened to het grotevoorvorkenmaniac'entopic?

Waarom is de strijd tussen Manitou en RS eeuwig? Fox is ook een grote speler en heeft veel marktaandeel weggesnoept bij de 2 fabrikanten. SRAM is volgensmij in vergelijking met Shimano niet echt een grootmacht, Shimano is veel groter.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Brum schreef: What happened to het grotevoorvorkenmaniac'entopic?
Te weinig animo voor en dat met al die pseudo kenners hier op het forum die over alles een mening hebben, behalve (schijnbaar) over de eigen voorvork.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

themaniac schreef: pseudo kenners hier op het forum die over alles een mening hebben,
Zei de grootste pseudo kenner die over alles een mening heeft. :wink:

Ik heb niet met alle modellen gereden dus ik kan er echt weinig nuttigs over zeggen.
Don't just train... train right.
Plaats reactie