SPD pedalen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
skydiver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 13:06

Ik heb geen ervaring met SPD pedalen en nu vraag ik me af of het beter is gewoon een shim. M520 of M540 te kopen of een PD-M324 Pedaal, welke een combi is tussen een gewoon pedaal en een SPD pedaal...is dit niet moeilijker opstappen ..wanneer de pedaal op zijn kop hang ..zo te zeggen..

wie kan mij van advies voorzien?

bedankt, Mark
The Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: do 28 juli 2005, 19:11

Zo'n PD-M324 is inderdaad lastig inklikken als hij op de kop hangt en zou ik voor op de mtb niet aanraden (modder vorming is ook een stuk hoger).
Shimano heeft wel losse plaatjes die je in een gewoon spd pedaal kunt klikken waardoor je gewone pedalen krijgt, die kun je er bij het mountainbiken natuurlijk weer af halen.
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Bij twijfel tussen 520 en 540 zou ik voor de 540 gaan.
Deze hebben een betere lagering en blijven beter inklikbaar bij veel modder en vuil.
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Naar mijn idee is de PD-M540 echt niet veel beter dan PD-M520, enkel wat lichter.
Kijk anders ook eens in dit topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ght=pdm520
Plaats reactie