getande schijven icm 4zuiger klauwen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Hoi.
Zou het problemen opleveren om A2Z schijven, van die getande die bv Crosserke heeft, te gebruiken met 4zuiger schijfremklauwen als de SRAM en Hope m4?
Omdat je dan met 2 zuiger-paren in lijn zit, kan ik me voorstellen dat dit problemen oplevert met de ruimte die tussen de tanden zit. Dat er 1 paar zuigers precies tussen de tanden sluit, met alle gevolgen van dien.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit zo te monteren, of af te raden?


Het zou in principe gaan om SRAM 9.0 remmen, met een 180 schijf zoals nu in het verkooptopic staat.

thanks voor het advies!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Superbärt schreef:Omdat je dan met 2 zuiger-paren in lijn zit, kan ik me voorstellen dat dit problemen oplevert met de ruimte die tussen de tanden zit. Dat er 1 paar zuigers precies tussen de tanden sluit, met alle gevolgen van dien.
Je hebt altijd nog je remblokken tussen je zuigers en de schijf zitten, dus zuigers komen er nooit tussen. Voordeel van wavy of getande rotors is dat ze modder sneller afvoeren. Doordat ze ook een kleiner oppervlak hebben produceren ze minder warmte, maar verliezen ze ook wat remkracht lijkt me. Moet gewoon kunnen, al zou je garantie kunnen vervallen bij sommige fabrikanten.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Ait. Thanks. Dom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Zowel schijven als remmen zijn niet nieuw, dus no warranty anyhow ;)
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie