Licht wielsetje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Nu ik m'n Prophet heb, gebruik ik m'n oude rigid GT steeds meer voor op asfalt. Ik ga hem nu ook ombouwen van 8 naar 9 speed, met aangepaste verhoudingen voor op de weg. Maar een nieuw wielsetje lijkt me ook wel wat. Nu zit er op:

CODA expert disc achternaaf (390gr?) LX Parallax voornaaf ('95, 149gr)
Twisted gespaakt (in ieder geval voor 2.0 straight spaken, 64stuks, 445gr)
Rigida DP22 velgen (570gr/stuk)
ca 2124gr

Nu zit ik te denken aan een licht wielsetje, wat niet zo zwaar en lomp hoeft te zijn als wat er nu op zit. Na wat gespeur op WW kwam ik erachter dat de standaard wielset die in m'n Prophet zit stiekem best wel licht is (ik geloof het bijna niet, maar ik kom tot 1745gr v+a). Aan de ene kant zit ik te kijken of ik die 4-gaats CODA naaf kan gebuiken voor m'n Prophet (weet niet of dat qua lokatie schijf past) en dan een compleet nieuwe set kopen, of deze naaf gebruiken voor een nieuw achterwiel en dan een nieuw voorwiel erbij kopen.

De low-end Mavic wielen zien er cool uit, maar zijn niet zo licht, dus denk weinig toegevoegde waarde behalve de looks.

Iemand suggesties voor een niet te duur, licht wielsetje voor voornamelijk weggebruik? Ik zit te denken aan LX-kwaliteit naven, 24 db spaken. Richtprijs ca EUR 200,-, hoeft niet tubeless, wel geschikt voor velgremmen.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Iemand?
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

is een crossland setje iets? anders zou ik gaan voor dt swiss 4.1 velgen met lx naven en goedkope spaken (hoeft minder sterk te zijnop de weg)

anders moet je maar eens een kijkje nemen op http://www.roseversand.nl hoe rename je op dit forum eigenlijk een link?
liwald
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: za 2 april 2005, 19:26
Mijn mountainbike: Cube Elite hpc
Contacteer:

Zelf een mooi wielsetje laten maken is meestal mooier vind ik en is een stuk unieker. Zelfs met een setje lx naven erin.
http://www.Cubenutswerkteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
The Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: do 28 juli 2005, 19:11

Bij S-tec kun je een setje met XT-naven, Dt-spaken en Mavic 717 velgen voor 155 euro meenemen.
chocolatemoeze
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: di 5 april 2005, 23:59
Mijn mountainbike: Canyon Dude CF

The Duke schreef:Bij S-tec kun je een setje met XT-naven, Dt-spaken en Mavic 717 velgen voor 155 euro meenemen.
Dit lijken mij prima wieltjes :-q
reactie!=actie
zeeuwmeeuw
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 15:10
Mijn mountainbike: Titus X Carbon

Inderdaad 717's! Bevallen mij i.i.g. erg goed.

En als je ze zelf spaakt met xt naven, 2.0-1.5-2.0 spaken en alu nippels heb je echt een licht setje.


groeten,

Hans
Plaats reactie