het enige wat ik zo weet is dat het wat lichter is. tenzij je er een voor een interesante prijs kan krijgen zou ik niet veel meer uitgeven voor een carbon stuur (tenzij je het ook om de looks gaat.)
kijk anders eens om www.weightweenies.starbike.com
en dan bij listings daar staan heel veel onderdelen met het gewicht erbij.
weet echt niet of het de rij eigenschappen verbeterd.. ik merk er weinig van (huidige fiets heeft ook geen carbon stuur)
Wat voor een crankset is dit nu precies
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
- Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
- Contacteer:
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 30 augustus 2005, 09:39
- Mijn mountainbike: Merida Matts Sport 700
dus als ik het goed begrijp heeft de LX crankset minder last van chainsuck dan de XT crankset?? Waarom zou iemand dan toch voor de XT gaan als het voor de rest toch dezelfde techniek is?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 275
- Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 21:11
- Mijn mountainbike: Paars met Rose en hij rijdt lekker
In het boekje van speci staat toch ook dat het een xt is en het lijkt me sterk dat ze daarover gaan liegen als ze klanten willen houdenthemaniac schreef:Blijft een raar verhaal! De een zegt dat het een hollowtech crankstel is met de kwaliteit tussen deore en LX (heb ik vaker gehoord) en een enkeling zegt dat het een XT crankstel is (zelden gehoord).
Volgens mij is het geen XT crankstel, maar heeft het alleen de XT technologie: Hollowtech.
http://www.bedrijfskwaliteit.nl om bedrijven in jouw omgeving te beoordelen
Greased Frightning!!!!
Greased Frightning!!!!
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Het crankstel heeft nergens last van. Enkel de aluminium bladen van de XT. Bovendien is het nog zomer, en heb je (nog) nergens last van. XTR is trouwens ook 'dezelfde' techniek, waarom mensen die dan toch kopen? Achterderailleurs gebruiken allemaal dezelfde techniek, daarom allemaal aan de Deore!Durk schreef:dus als ik het goed begrijp heeft de LX crankset minder last van chainsuck dan de XT crankset?? Waarom zou iemand dan toch voor de XT gaan als het voor de rest toch dezelfde techniek is?
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 8 januari 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Stumpjumper Comp 2005
- Contacteer:
@ iceracer,
In het boekje wordt er ook niet over XT gesproken, daarbij liegt de codering welke op het crankstel staat toch echt niet en is er gewoon sprake van een deore set
In het boekje wordt er ook niet over XT gesproken, daarbij liegt de codering welke op het crankstel staat toch echt niet en is er gewoon sprake van een deore set
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 287
- Lid geworden op: ma 12 april 2004, 17:11
- Mijn mountainbike: Enduro SL custom
- Contacteer:
FC-M540. Deore wordt in de bijbehorende PDF genoemd.SniperWorks schreef:en is het de Deore XT FC-M752 uit 2003,
kijk maar eens op de cranck welke code deze heeft. FC-M...
En het onderstaande zegt niet dat het XT cranks zijn, maar dat het
'Octalink XT Spline' is, dus dat zegt alleen iets over het type bevestiging op de cranks.
Crancks: Shimano FC-M540 (Deore?) 667g
BB: Shimano ES-30 Octalink 68mm shell x 121mm (118mm spindle) (50mm chainline) 280g
Cranks+BB totaal 947g
Van de tandbladen wordt gezegd:
44A+32S+22S, 4 bolt 104/64mm, steel chainring bolts
Dus je kunt behoorlijk gewicht besparen door de stalen midden en kleine bladen te vervangen en aluminium crankboutjes te plaatsen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 8 januari 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Stumpjumper Comp 2005
- Contacteer:
ok het is me duidelijk dat we het hebben over een Deore set, kan iemand me nu vertellen of de genoemde keuze XT crank met TA bladen de slimste keuze is; of zijn er wellicht veel betere alternatieven voor een dergelijke prijs (mag ook iets duurder zijn)
Ik hoor graag
Ik hoor graag
-
- All rounder
- Berichten: 61
- Lid geworden op: do 8 september 2005, 18:58
Ik zou gaan voor een XT-crank, volgens mij de beste keuze qua gewicht-prijs en de tandwielen zijn niet zo bangelijk duur ( dus kan je er een setje meer doorrammen tegenover iemand met een XTR-crank ) Ik zou gaan voor Crossmax SL'e, volgens mij is je gewicht daar geen bezwaar voor dus ...Chaoss schreef:ok het is me duidelijk dat we het hebben over een Deore set, kan iemand me nu vertellen of de genoemde keuze XT crank met TA bladen de slimste keuze is; of zijn er wellicht veel betere alternatieven voor een dergelijke prijs (mag ook iets duurder zijn)
Ik hoor graag
Amuseert u nog met het verbouwen ven je fiets