XT A.D. Modellen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mascro
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 15:26

Wie heeft er ervaring met de verschillende modelle XT A.D. Ik begrijp dat het nieuwe model op een andere manier schakeld wardoor je matriaal minder belast wordt. Ik vraag mij echter af hoe dit in de praktijk uitpakt.

Ik schakel nu zeker bij steile heuvels vaak 2 versnellingen lager, zoals ik het begrijp is dat niet meer mogelijk met de nieuwe xt ad.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

zoek even op 'rapid rise' of RR (al is dat ook weer Racing Ralph)
mascro
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 15:26

Inderdaad wat meer info gevonden, echter mis ik nog de ervaringen met het nieuwe XT model.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Schakeld in mijn beleving prima. Je zult alleen in het begin best wel eens mis schakelen... Heb het nu nog een heel enkele keer, maar als je er an gewent bent is het wel handig dat zowel voor en achter gelijk schakelen.
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

shimano heeft ook een 2005 derr uitgebracht met gewone werking, ook compatible met d.c. en r.f. deze is ook beter bestand tegen de modder dan de rapid rise.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Heb op m'n verder ultegra afgemonteerde wegfiets ook een XT RR derailleur zitten, omdat ik het zat was dat ik me steeds vergiste.

Bevalt uitstekend.
mascro
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 15:26

Toch maar het oude model gehaald, ik zie toch meer voordelen om sneller naar een lagere versnelling te schakelen.
Plaats reactie