welke voorvork?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
sokosoko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 23:40
Mijn mountainbike: cube ltd5
Contacteer:

Ik heb het hele forum al doorlopen opzoek naar info over voorvorken. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Misschien dat jullie mij wat van advies kunnen voorzien. Ik weeg 67kg, gewoon XC, maar wil in de nabije toekomst ook wel wat wedstrijden gaan fietsen. mijn budget is 300 tot 400 euro, het mag ook een 2dehands zijn. verder heb ik op mijn fiets HS33 remmen. Van mij hoeven er niet zoveel toeters en bellen aan te zitten, als ie maar zijn werk doet.
The Dunish God
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 6 augustus 2005, 17:19

ik zelf ben helemaal weg van een starre pace vork, ideaal voor xc, geen onderhoud en heel licht! geveerde vorken in jouw budget zullen misschien een reba of ronin zijn!
Laudate magnum Dunishum Deum

UNBAN TIBOR
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Reba is alleen geschikt voor disc brakes en gaan niet met HS33. Valt dus af.
sokosoko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 23:40
Mijn mountainbike: cube ltd5
Contacteer:

Mijn fietsenmaker heeft nog een niet gebruikte Quake air liggen volgens mij 2002/2003 voor 300. en een nieuwe SID race 2005.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

300 euro voor een winkeldochter uit 2002 is nogal wat.
Zeker als je bedenkt dat je bij de Duitse postorders z'n opvolger, de Ronin 2005 al voor 369 hebt.
Dat je fietsenmaker 'm indertijd duur heeft ingekocht en 'm niet kwijt kon, daar hoef jij niet voor te betalen, 200 euro incl inbouw lijkt me goed betaald.
En dan nog, zo'n Q.air was een pure wedstrijdvork (63mm? ) en heeft ongeveer het comfort van een starre vork.
Kijk eens bij www.bike2build.nl , www.cycles4u.de en www.actionsports.de .
Bijv. de pilot sl poplock bij B2B.
Plaats reactie