shifters deore of lx

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Peerman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 juli 2005, 18:49
Mijn mountainbike: Viper TR3.5

Hallo,
Mijn fiets is uitgerust met LX voor en achter derailleur, maar met deore shifters. Nou vroeg ik me af zit er veel merkbaar verschil tussen deore en LX shifters? Dan heb ik het over gemak, kwaliteit met oog op stevigheid maakt me niet uit, want de deore's zitten er tochal op die kan ik wel vervangen als ze doorgesleten zijn.
Mijn vraag is dus, zou het nuttig zijn om mijn deore shifters te upgraden naar LX of misschien XT?
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

van Deore naar XT of SRAM Attack zou een groot verschil moeten betekenen. (Zie andere topic's) omdat de lagering van deze shifters veel beter is, en ze daarom soepeler en preciezer werken. (over LX durf ik niks te zeggen)
Peerman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 juli 2005, 18:49
Mijn mountainbike: Viper TR3.5

thnx, ik zal ook nog even doorzoeken
BBX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 15:37
Mijn mountainbike: een te mooie SX03 ;)

Voor zover ik weet heeft deore helemaal geen lagering in de shifers en de LXen dan weer een klein beetje. Dus je zou het moeten kunnen merken ja. Maar of het echt goede besteding van geld is... ;)
Nananananaaaaaaaaaa!!!!!
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Deore voelt wat meer plastic aan dan de LX.
Zelf zou ik niet te veel uitgeven om te upgraden naar LX, behalve wanneer je Deore shifters versleten zijn.
Mocht je echt willen upgraden kies dan voor XT, schakeld stukken beter, kost je alleen ook heel wat meer.
MasterDisaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 214
Lid geworden op: zo 7 november 2004, 18:58
Mijn mountainbike: NRS & NSE suburban
Contacteer:

Ik heb eens gelezen dat er tussen de Deore-LX-XT shifters weinig verschil zit ik heb nu ook de XTR shifters bevalt me goed :)
Plaats reactie