nieuwe banden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

Ik ben op zoek naar banden waarmee ik in het bos wil gaan fietsen, zowel harde als modderige ondergrond. Ik hou wel van een beetje doorfietsen, maar ik wil ook graag grip hebben, iets daartussenin dus??

Weet iemand wat de meest geschikte banden voor mij zijn?

Alvast bedankt!
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Mountainbikester83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 augustus 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Voodoo

Uit dit topic haal ik dat de Racing Ralphs op harde ondergrond heel goed zijn, maar in modder niet zo. Ik wil het liefst een allroundband, en uit hetzelfde topic komt de Geax Barro Marathon naar voren. Iemand daar ervaring mee?
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Mountainbikester83 schreef:Uit dit topic haal ik dat de Racing Ralphs op harde ondergrond heel goed zijn, maar in modder niet zo. Ik wil het liefst een allroundband, en uit hetzelfde topic komt de Geax Barro Marathon naar voren. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb ook in de modder nooit echte problemen gehad met RR. Altijd voldoende grip gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de Veluwe rij en daar heb je zandgronden, ik denk dat je idd voor andere banden moet kiezen als je op kleigrond of in de Limburgse loss rijdt.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Michelin XRC DRy dual compound. Licht, snel, goed op droge ondergrond en verrassend goed in de modder (banden laten blubber makkelijk los).
De specialized Fast trak (de gewone versie dus niet de S-works versie). De S-works versie is lichter, maar ook veel sneller lek.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Mountainbikester83 schreef:Uit dit topic haal ik dat de Racing Ralphs op harde ondergrond heel goed zijn, maar in modder niet zo. Ik wil het liefst een allroundband, en uit hetzelfde topic komt de Geax Barro Marathon naar voren. Iemand daar ervaring mee?
Ik rijdt al geruime tijd op Racing Ralph en het meeste doe ik dat op de Amerongse berg. Ik heb weining tot geen problemen met het gedrag van de Racings Ralphs in de modder.

Ik vind het dan ook een goede band en zal er verlopig nog wel even op blijven rijden

Rob Coenders
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Amerongen is geen echte modder :wink:

In de winter hoef je in Bergschenhoek bijv. echt niet aan te komen met RR als het lekker heeft geregend want dan mis je heel veel grip. In de zomer en op zandgrond in de winter rij ik met heel veel plezier op de RR's, maar als het echt modderig is dan mooi LA of SJ.
Bicycle, bicycle, bicycle
ATB-Hengelo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 6 juni 2005, 11:06
Mijn mountainbike: Giant T-mobile
Contacteer:

MICHELIN XL ATB
Afbeelding

Veel grip in modder, en rijdt lekker op asfalt!
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

De Schwalbe Jimmy is een goede allround-band.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Als je nog een RR moet hebben, dan heb ik dr nog wel een voor je liggen. Misschien leuk op een harde ondergrond en ja, je hebt weinig rolweerstand....maar ook weinig grip als je die nodig hebt.

De michelin XC dry is een fijne band, evenals de Hutchinson Scorpion Air Light.
Tjarko
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 22:24
Mijn mountainbike: Stevens Colorado 401

In mijn vakantie heb ik Michelins gekocht: de All Mountain achter en All Terrain voor. Ik reed in de Alpen met RR en op rotsige ondergrond was de remkracht niet echt geweldig. Super grip en ik vind ze verrassend soepel lopen, hoewel het natuurlijk geen pure XC-racer is.
Ze schijnen in de modder ook goed mee te kunnen, maar dat heb ik nog niet zelf geprobeeld. In echte modder kun je met de XCR Dry schaatsen in de zin dat je alle kanten opglijdt, is mijn ervaring althans.
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Tjarko schreef:In echte modder kun je met de XCR Dry schaatsen in de zin dat je alle kanten opglijdt, is mijn ervaring althans.
Lijkt me ook niet zo vreemd. "dry" lijkt me toch gemaakt voor niet al te natte omstandigheden.

Jimmy is een redelijk allround band, maar loopt wel veel zwaaarder dan een RR..
De vroegere Michelin XL S (weet niet wat de opvolger is) schijnt ook een goede allrounder te zijn
Plaats reactie