Easton Aeroforce

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
dipshit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 december 2003, 17:56
Mijn mountainbike: nishiki 901+upgrades

Dagdag,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb gepost (wat heet, al een jaar op z'n minst!) maar ik heb jullie hulp weer even nodig :-D
Als ik fiets fiets ik lange afstanden en als ik dat nu doe krijg ik 1. erg snel last van zadelpijn en 2. last van mijn rug omdat ik niet genoeg kan varieren in mijn zitpositie.
Ik heb een Nishiki 901 met de nodige upgrades. Ik weet niet precies wat voor stuur ik heb maar ik heb er in ieder geval korte bar-ends op zitten en er zit een verdikking in het midden (maar dat is vaak, zie ik).
Nu zat ik te denken aan een Easton Aeroforce voor die lange ritten, dat ik lekker kan 'liggen' in mijn stuur en mijn gewicht verplaats naar mijn armen in plaats van naar mijn handen. Is dit comfortabel en ook bedoeld voor mijn doeleinden? En, kan dit op mijn huidige stuur (ik moet em een keer meten) aangezien na die verdikking maar een klein stukje zit tot mijn shifters? Zo niet, is er een 'mountainbike stuur' op de markt waar deze dingen wel op passen? Ze passen op 26mm race sturen.
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

(lage) rugpijn is vaak op te lossen door de buikspieren te trainen.

En zadelpijn? Denk dat combinatie van goed zadel, goede broek en genoeg km's het probleem zou moeten oplossen.....

Ik denk dat wanneer je lange afstanden veer voorover liggend fietst (misschien een plaatje waar je het over hebt?) je misschien andere klachten zou kunnen krijgen als een slapend kruis en nekpijn...

Misschien een ligfiets? :lol:
dipshit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 december 2003, 17:56
Mijn mountainbike: nishiki 901+upgrades

Dank,
Het is vooral zo dat ik nooit echt even 'lekker' kan fietsen omdat ik constant gewicht op mijn handen heb. Misschien staat mijn stuur wel iets te ver van me af, maar daarnaast lijkt het me gewoon fijn om me te kunnen focussen op mijn benen.

http://www.profirad.de/images/big/bar_a ... _04_a3.jpg
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Als je stuur nu al te ver weg staat en je een dergelijk opzetstuur gaat gebruiken, denk ik dat de last alleen maar groter wordt. Je gaat namelijk enorm diep liggen.

Misschien armen trainen en een kortere stuurpen? Met kortere stuurpen wordt de druk op het zitvlak ook weer groter trouwens.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Lijkt mij levensgevaarlijk zo'n ding op je stuur, maar dat terzijde.
probeer eens een hogere en korte stuurpen.

Afbeelding
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ik zou eens kijken naar een Syntace VRO.

http://www.bike24.net/images/products/p011101.jpg

Je kunt de stuurhoogte dmv de klemmen gestrekt of meer upright maken, al naar gelang je wens.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie