Racing Ralph

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gesloten
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Wat is jullie mening over deze band?

Zelf heb ik de 2.10 versie sinds anderhalve week en ik hou er een 2 ledig gevoel aan over. Het bandje rolt lekker, weinig weerstand en op de wat hardere paden voelt het perfect aan.

Maar aan de andere kant zit er zo verdomd weinig profiel op dat je bij een ondergrond met een wat lossere toplaag direct veel minder controle over je bike hebt. Ik het de RR als voorband en soms glij ik er gewoon onverwachts mee weg. Over mul zand wil ik het al helemaal niet hebben, of stukken met een lossere toplaag....Daar vind ik de banden een regelrechte ramp.

Vandaag ging ik in de duinen een paar keer bijna op mn plaat, doordat het bandje geen grip had. Een keer was bij 30 per uur net voor een afdaling tussen 2 boomstammetjes die afgezaagd zijn. Met mijn vorige banden nooit problemen gehad op dit punt.

Aan de andere kant rijden de banden juist weer fijn op de hardere paden, waar je echt voordeel van deze banden hebt t.o.v. mijn noppenbanden de Hutchinson Scorpions.
Wel heb ik het idee dat de RR in de winter ideale banden zijn, zo lang je maar geen modder tegenkomt.

Ik vraag me af of ik de enige ben met deze problemen, kan mijn rijstijl zijn, of dat er meerdere mensen dit herkennen.
Ik hou dr zo`n semi-slick gevoel aan over aan de band, continu zoek je op moeilijke paden grip die er eigenlijk niet is.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Mooi die ervaring, maar er liep al een topic over:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... cing+ralph
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gesloten