Mavic Crossmax Enduro: hoe goed zijn ze?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

daniel1975 schreef:Er zijn ook bijna geen fietsenzaken die Ksyrium-spaken op voorraad hebben, terwijl dat een zeeeeeeer veel gebruikte wielset is bij de racefietsen.
Nou ken ik een fietsenmaker in Bourg....
Happy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 7 augustus 2004, 13:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Ik heb de SL en altijd 2 spaken van elke lengte mee in de gereedschapkoffer. Nog nooit nodig gehad overigens.

De lagers zijn wel minder. Deze heb ik voor en achter al een keer , naar mijn mening vroegtijdig, vervangen. Lagers neem ik dus ook mee.

Wel net mijn velg gesloopt door het spanbandje van de fietsdrager iets te hard aan te trekken (het regende). Het gespje is dwars door de bovenkant van de velg gedrukt. Daar baal ik wel flink van.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Spijkertje schreef:
daniel1975 schreef:Er zijn ook bijna geen fietsenzaken die Ksyrium-spaken op voorraad hebben, terwijl dat een zeeeeeeer veel gebruikte wielset is bij de racefietsen.
Nou ken ik een fietsenmaker in Bourg....
LOL, die man weet wat zijn klanten nodig hebben (en er een goede prijs voor betalen). :lol:

Probeer ze in NL maar eens te vinden, dan kom je echt van een koude kermis thuis.
Bicycle, bicycle, bicycle
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

daniel1975 schreef:
Spijkertje schreef: Nou ken ik een fietsenmaker in Bourg....
LOL, die man weet wat zijn klanten nodig hebben (en er een goede prijs voor betalen). :lol:

Probeer ze in NL maar eens te vinden, dan kom je echt van een koude kermis thuis.
Je weet inmiddels waar je ze moet halen. 5 minuten en 3,50 euro is je wiel weer gemaakt. :-q
(jammer dat die winkel voor jou toch al op 65 km zit...)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Nog veel lulliger is het als je eerste een heel eind gaat rijden en er vervolgens achter komt dat je het ook binnen 5 min kon vinden :wink:
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie