mavic crossland wheelset kopen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
whiteraven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 11:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hi ik wil binnenkort het mavic crossland wheelset gaan kopen dus ik vroeg me af of iemand hier ze ook heeft en wat de ervaringen zijn...
ik wil ook best vooroordelen horen als iemand ze heeft :D
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

Wat heb je nu? Crosslands zijn namelijk nogal zwaar...
Fred
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 18:46
Mijn mountainbike: Dasia Frame XT/XTR Mavic Crossland

ik heb ze gekocht in 2003 oktober. heb ze dus al bijna 2 jaar.

aller eerst is het zeker een hele stevige set. Kan ze flink op de donder geven zonder dat ze een slingertje krijgen. Daarentegen zijn ze zijdelings wel vrij slap. Zet je even aan, voor een klein sprintje, of een versnelling, en heb je toevallig je v-brakes vrij strak staan, dan zullen ze aanlopen op je blokjes. Niet heel storend voor mij, maar kan me voorstellen dat men er anders over denkt.

Verder de lagers zijn wat mij betreft prima, de body in t achterwiel is ook goed, heeft bij mij 1x slecht gelopen, direct uit elkaar gehaald, ingespoten met flinke hoeveelheid teflon, en de hele boel loopt weer als een trein, nergens last van. Set rolt super, is wat aan de zware kant.

Op een rijtje:

Voordelen:

Sterk.
Niet krom te krijgen.
Tubeless.
Goedkoop

Nadelen:

Gewicht.
Zijdelings niet stijf.

Deze wielen zijn absoluut waar voor je geld, maar heb je iets meer te besteden, dan vind je in de crossmax enduro, of een handgespaakt setje misschien wel minder gewicht en meer stijfheid..

( ik ben inmiddels aan het sparen voor een nieuwe wielset, handgespaakt..)
Crossland wieltjes zijn het enige dat ik nog moet vervangen. Iemand nog een id om aan geld te komen, ben student met ov?
rav
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 4 juli 2005, 12:15

Sla je slag 8)

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=65111

15/7 geplaatst dus als je snel bent.
Zijn trouwens niet van mij of iemand die ik ken...
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

ingespoten met flinke hoeveelheid teflon
Haal je body dan alvast maar weer uitelkaar.

Teflon heeft de nare eigenschap nat een tijdje te gaan plakken.
Je nokjes die in de body zitten blijven dan aan je as vastgeplakt zitten met als resultaat dat je vandaag of morgen met je kl*ten voor op je stuur valt als je een keer flink aanzet. 5 druppels olie op je nokken zijn meer dan zat.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
whiteraven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 11:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic

oke bedankt fred ik heb ze nu gewoon bestelt..
ik ben van plan ze te combineren met magura julie schijfremmen (lijkt me een mooie combo) dus dat wordt al een aardig dure grap...
ik heb nu van die rigida taurus achtige velgen (het type ervoor) van ongeveer 125 euro dus het lijkt me al een aardige verbetering..

ik ga na deze upgrades (en vakantie) een los frame kopen om die langzaamaan op te gaan bouwen dus ik wil geen bakken met geld meer aan me huidige fiets uitgeven.

helaas lees ik nu pas van die kerel op marktplaats:/
had weer geld gescheeld...
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Voor andere liefhebbers, bij Futurumshop zijn ze ook 179 Euro's

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?cart_ ... 05&d_word=

Erikje
Plaats reactie