Fietsdragers voor op de trekhaak, een vergelijk

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Arnie22 schreef:Is deze drager eigenlijk iets?
En kan er wel een mtb opgemonteerd worden?
Niet dat de crank er niet in gaat passen.
Wordt me voor een mooi prijsje aangeboden.
http://url.2dehands.nl/f/normal/1878794 ... drager.jpg
Spinder is goed. Twinnyload moet teveel aan verzaagd/sleuteld worden om mtb's passend te krijgen. Maar als het kan altijd voor framemontage gaan.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Arnie22 schreef:Is deze drager eigenlijk iets?
En kan er wel een mtb opgemonteerd worden?
Niet dat de crank er niet in gaat passen.
Wordt me voor een mooi prijsje aangeboden.
http://url.2dehands.nl/f/normal/1878794 ... drager.jpg
Op zich is dit een aardige drager. Het is een "oude" Hawk (van Spinder) met crankbevestiging. Je kunt deze vergelijken met de Twinny Load met crankbevestiging.

Mag ik vragen wat je ervoor moet betalen?

Persoonlijk zou ik voor een drager met framebevestiging gaan.
Arnie22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Cube ltd comp

Deze gaat me 35euro kosten als ik deze haal.

Liefst heb ik ook frame montage maar daar betaal je aardig wat voor, en het moet een hobby blijven.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Arnie22 schreef:Deze gaat me 35euro kosten als ik deze haal.

Liefst heb ik ook frame montage maar daar betaal je aardig wat voor, en het moet een hobby blijven.
35 euro is uiteraard niet veel.

Misschien kun je het ding eerst een paar dagen uitproberen?
Arnie22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Cube ltd comp

Is via Marktplaats.
De verkoper zei neem de fiets maar mee, maar ja waarom koop ik een fietsdrager?
Juist om de fiets te vervoeren ;)
Dus lenen cq uitproberen gaat een beetje moeilijk worden.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Arnie22 schreef:Is via Marktplaats.
De verkoper zei neem de fiets maar mee, maar ja waarom koop ik een fietsdrager?
Juist om de fiets te vervoeren ;)
Dus lenen cq uitproberen gaat een beetje moeilijk worden.
Zelfs in een Citroën AX krijg je een fiets vervoerd, als hij schoon is kun je hem toch op de achterbank vervoeren (er vanuit gaande dat hij kennelijk niet in de kofferbak past)
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Arnie22 schreef:Is via Marktplaats.
De verkoper zei neem de fiets maar mee, maar ja waarom koop ik een fietsdrager?
Juist om de fiets te vervoeren ;)
Dus lenen cq uitproberen gaat een beetje moeilijk worden.
Uitproberen wordt moeilijk.

Ik zou wel de bike meenemen om te kijken of hij ook goed stevig en veilig op de drager staat (maar ik verwacht geen problemen).

Even goed kijken hoe de crank en de traparmen passen.

Succes!
Arnie22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Cube ltd comp

Net bij de intersport geweest want daar hadden ze de fietsdrager ook toevallig staan.
Maar ik ga toch voor safe en koop me iets anders.
Vind het maar niets hoe het vast gezet wordt bij het crankstel.
In ieder geval bedankt voor de reply's.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Arnie22 schreef:Net bij de intersport geweest want daar hadden ze de fietsdrager ook toevallig staan.
Maar ik ga toch voor safe en koop me iets anders.
Vind het maar niets hoe het vast gezet wordt bij het crankstel.
In ieder geval bedankt voor de reply's.
Kijk eens op marktplaats naar een Spinder Hawk met framebevestiging. Dat zijn echt super dragers.

Suc6!

Afbeelding
Sjefke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 1 maart 2007, 09:18

ik had gehoopt in dit topic iets meer te lezen over de Mont Blanc fietsdragers, en dan het type wat je op je achterklep kunt monteren zonder trekhaak (aangezien mijn seat ibiza geen trekhaak heeft ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort fietsdragers)
als ik een twinny load of spinder wil aanschaffen moet ik ook nog eens een trekhaak kopen, dat wordt dan een dure zaak...
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Sjefke schreef:ik had gehoopt in dit topic iets meer te lezen over de Mont Blanc fietsdragers, en dan het type wat je op je achterklep kunt monteren zonder trekhaak (aangezien mijn seat ibiza geen trekhaak heeft ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort fietsdragers)
als ik een twinny load of spinder wil aanschaffen moet ik ook nog eens een trekhaak kopen, dat wordt dan een dure zaak...
Het zou heel raar zijn als in dit topic meer te lezen was over dragers die je zonder trekhaak kunt monteren, omdat dit topic juist over dragers gaat die op een trekhaak gemonteerd moeten worden :~
Sjefke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 1 maart 2007, 09:18

ja er wordt idd bijna alleen maar gesproken over trekhaak dragers, maar dacht dat t n algemeen topic was maar doordat de meeste de voorkeur gaven aan spinder dat hier de nadruk op werd gelegd.
ik zoek wel even verder
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Sjefke schreef:ja er wordt idd bijna alleen maar gesproken over trekhaak dragers, maar dacht dat t n algemeen topic was maar doordat de meeste de voorkeur gaven aan spinder dat hier de nadruk op werd gelegd.
ik zoek wel even verder
Vandaar dat de topic titel "Fietsdragers voor op de trekhaak, een vergelijk" is.

Voor "kofferbak dragers" is een ander topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=28479 (Welke fietsdrager zonder trekhaak?)
martin goedemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 16 oktober 2004, 01:09
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite + NRS2 / race: Cadex Carbon 980C
Contacteer:

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar wat ik las lijkt erg veel op reclame voor Hawk???

Zelf heb ik een tweedehands twinny load prestige (lees een plus met kantel functie) en die bevalt mij perfect.... Met gemak twee mtb's er op, en een simpele bevestiging(crank). Plus op de Duitse autobaan met +/- 140-150 km/uur uitgetest en geen krimp.... :-q
Ik heb speciaal gekozen voor crank bevestiging, ivm met het frame van mijn bike.
Wel moet ik zeggen dat ik een extra trekband gebruik om de bike naar de drager te spannen, werk perfect.
Laatste aanwinst http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I8J7JPC7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik niet op mijn NRS zit dan zit ik in http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LGGT8DU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

martin goedemans schreef:Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar wat ik las lijkt erg veel op reclame voor Hawk???

Zelf heb ik een tweedehands twinny load prestige (lees een plus met kantel functie) en die bevalt mij perfect.... Met gemak twee mtb's er op, en een simpele bevestiging(crank). Plus op de Duitse autobaan met +/- 140-150 km/uur uitgetest en geen krimp.... :-q
Ik heb speciaal gekozen voor crank bevestiging, ivm met het frame van mijn bike.
Wel moet ik zeggen dat ik een extra trekband gebruik om de bike naar de drager te spannen, werk perfect.
De Hawk bezitters zijn blijkbaar goed te spreken over hun drager (ik ook).

Ben zelf ook in het bezit geweest van een TwinnyLoad. Mijn huidige bike paste er niet op, vandaar dat ik toen een Hawk met framebevestiging hebt gekocht.

Mijn broer heeft ook een TwinnyLoad gehad, eentje met framebevestiging. Toen hij een nieuwe auto kocht heeft hij ook een hawk gekocht. De bike op de TwinnyLoad stond te dicht op de auto, waardoor het stuur (de remhandel) tegen de achterruit kwam. Met de Hawk had hij dit probleem niet (wel eerst mijn drager uitgeprobeerd). Verder was hij ook tevreden met de TwinnyLoad.

Een groot voordeel van de TwinnyLoad's is het gewicht. Deze alumium dragers zijn een stuk lichter dan de Hawk's.

Maar waarom denk je dat je geen framebevestiging kunt gebruiken? Zelf bevestig ik de "frameklem" aan mijn zadelpen.
Plaats reactie