Fietsdragers voor op de trekhaak, een vergelijk

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

In de nieuwe Fiets staat een hele mooie vergerlijkende test.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Probleem is dat die fietsendrager erg duur zijn. Althans de orginele...

Ik zag pasgeleden in een of ander foldertje ook fietsendragers staan met de framebevestiging (ala hawk etc) maar die kosten 125-150 euro ipv de 250+.

Ook voor gewone fietsen is Twinny Load een aflopen iets volgens mij, want die crankbevestiging kan je bij steeds minder nieuwe fietsen toepassen...Zeker niet bij de sportievere fietsen waar de nieuwe shimano cranks inzitten.
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

themaniac schreef: Ook voor gewone fietsen is Twinny Load een aflopen iets volgens mij, want die crankbevestiging kan je bij steeds minder nieuwe fietsen toepassen...Zeker niet bij de sportievere fietsen waar de nieuwe shimano cranks inzitten.
Met de nieuwere Twinny Loads heb je geen problemen met nieuwe crancks, past gewoon.
De oudere Twinny Loads hadden hier wel problemen mee.
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

guido_gorisse schreef:In de nieuwe Fiets staat een hele mooie vergerlijkende test.
En wat was de top 10 van fietsdragers???
..../''''''\....../'''\.../''\...
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Louis schreef:
guido_gorisse schreef:In de nieuwe Fiets staat een hele mooie vergerlijkende test.
En wat was de top 10 van fietsdragers???
Nu verkrijgbaar bij de boekhandel :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Testwinnaar was de TL Swing FK.
Als ik de test goed interpreteer komen de andere dragers daar niet echt bij in de buurt.
Bicycle, bicycle, bicycle
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

Wij hebben een of ander goedkoop Halfords geval, volgensmij is het in iedergeval niet goed voor de bike (en het mag volgensmij ook al neit meer van de wet).


Ik zou toch meer geld uitgeven aan een goede, misschien dat dat iets voor de Sint is :tong
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

Ik heb gisteren inderdaad ook maar even de nieuwe 'Fiets' opgepakt.
Helaas werd ik er niet wijzer, ik vond de test van de ANWB toch echt wat vollediger maar ik zal hier de geteste dragers noemen, zodat men voor zichzelf kan uitmaken of ze wel of niet de 'Fiets' willen kopen als er een voor hen interessant model tussen staat.

- Twinny Load Traditional C
- Twinny Load Swing FK
- Spinder Hawk
- Spinder Eagle
- Spinder Sparrow
- Thule 945
- Thule 9107
- Multa
koekie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 april 2006, 20:01

Ik heb uit een wat oudere test de Cyclick Duo gespot.

Toch zie ik hier nog niemand die ervaring heeft met dit merk.

Dus is het een goede ?? :~
het tuig

baronekke schreef: 1 - Spinder
2 - Spinder Hawk
3 - Spinder Eagle
4 - Spinder Sparrow
5 - Spinder
6 - Spinder
Ga naar je LBS en overtuig jezelf! :-q
koekie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 april 2006, 20:01

LBS ???
woutertjuuh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 26 juni 2003, 15:26
Mijn mountainbike: Klein Palomino
Contacteer:

Local Bike Store/Shop
one way to go down
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Beste baronneke,

Als je je topic goed leest weet je al wat je moet kopen.

Om te helpen zal ik je een tip geven. Ik heb de Hawk al 6 jaar en er is geen betere drager. Ik ben er niet zuinig op, staan altijd vuile fietsen op, rijd ermee door de pekel, spoel mijn fiets nog wel eens af als die erop staat en laat hem vaak gewoon buiten liggen. Er passen de meest extreem gevormde fietsen op en ik heb er zelfs regelmatig een ligfiets opgezet. Ik rijd er 160 mee als ik op vakantie ga en hij is nog nooit verschoven of eraf gedonderd. Okee hij ziet er niet meer uit als toen hij uit de winkel kwam maar hij roest ook niet. Er is wel eens een bandje geknapt, maar dan koop je een nieuwe. De stalen versie is precies een kilo zwaarder, maar wel veel goedkoper dan een alu. Mits je geld te veel hebt is de Hawk je keus.
op marktplaats zijn er veel te koop en vaak nog nieuwe ook.
Veel plezier met je Hawk drager!!
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Freddie schreef:Beste baronneke,

Als je je topic goed leest weet je al wat je moet kopen.

Om te helpen zal ik je een tip geven. Ik heb de Hawk al 6 jaar en er is geen betere drager. Ik ben er niet zuinig op, staan altijd vuile fietsen op, rijd ermee door de pekel, spoel mijn fiets nog wel eens af als die erop staat en laat hem vaak gewoon buiten liggen. Er passen de meest extreem gevormde fietsen op en ik heb er zelfs regelmatig een ligfiets opgezet. Ik rijd er 160 mee als ik op vakantie ga en hij is nog nooit verschoven of eraf gedonderd. Okee hij ziet er niet meer uit als toen hij uit de winkel kwam maar hij roest ook niet. Er is wel eens een bandje geknapt, maar dan koop je een nieuwe. De stalen versie is precies een kilo zwaarder, maar wel veel goedkoper dan een alu. Mits je geld te veel hebt is de Hawk je keus.
op marktplaats zijn er veel te koop en vaak nog nieuwe ook.
Veel plezier met je Hawk drager!!
Met het verschil dat ik hem een half jaar heb en netjes binnen neerleg als ik hem niet gebruik. Spinder Hawk is ook de ideale hoer, hij past zonder hulpmiddelen op de meeste trekhaken. Dan hoef je niet altijd zelf te rijden :wink:
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
het tuig

Dat bedoel ik,ik misbruik mijn Hawk nu al 1,5 jaar en heb er nog niet één probleem mee gehad.En ik ben er ook niet zuinig op.
Ik heb de stalen versie met cranck bevestiging deze is niet meer te koop maar de nieuwere moddelen werken ook echt super!
Plaats reactie