Fietsdragers voor op de trekhaak, een vergelijk

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Bij mijn Hawk zijn de houders voor de wielen vrij smal, waardoor een MTB band er niet goed in past. Weet iemand of er bredere houders te krijgen zijn?
cyclingteam-thebikestore.nl
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

ik heb ze bij halfords gezien voor 175 euro
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

ow das niet verkeerd, want toevallig dat ik gister 3 fietsendragers bij een LBS zag staan. Eentje van bovenstaande merk...prijs 299...
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Spinder : Fietsdrager Hawk RH-2F
Prijs: € 199.00 (inclusief BTW. Wij berekenen GEEN verzendkosten)

Geschikt voor twee fietsen
Kantelbaar
Framebevestiging
Hoogwaardig staal
Geen hulpstukken nodig op de trekhaak
Past op elke trekhaak
Gewicht: 14.75 kg

Te koop bij: http://www.mtbroutes.nl/ads.php?id=113
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Bij halfords deze :
Afbeelding

voor 249

Passen daar wel fatsoenlijk MTB`s op?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Kan goedkoper en er passen MTB's op. Maar dat wist je al.

Lees: lezen!
Gazellefietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 16:22

themaniac schreef:Bij halfords deze :
...

voor 249

Passen daar wel fatsoenlijk MTB`s op?
De foto is nogal vertekend. Yep, er passen zeker 2 bikes op.

Op internet is het ding trouwens voor 199 euro te vinden en op marktplaats kun je soms een goede 2e hands voor 150-175 euro vinden.
Frietje

dader schreef:
Gazellefietsen schreef: De politie is hier ook niet blij mee, de fietsen hangen voor de kentekenplaat en voor de verlichting...
ook dat is een nadeel, je kunt het oplossen door overdag te rijden en de witte plaat te bevestigen op een wiel of je frame heb ik ook een keer gedaan.
Bij formido lagen zulke fietsendragers van veel betere kwaliteit.
Degene die op deze foto staat zou ik geen 2 fietsen op durven te monteren.
Een kentekenhouder is wel verplicht !!! overdag en 's avonds !!
Je belemmerd namelijk het zicht op je kentekenplaat en richting aanwijzers.
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

te koop mijn Spinder Hawk 150 euro:


http://koopjes.marktplaats.nl/display_i ... ragers.htm
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

ik heb ook al een aantal jaar een fietsendrager, die met hetzelfde systeem werkt als een splinder (alleen dan met een stalen "lus" waaraan ik de fietsen vastmaak); dus zonder hulpstukken op de fietsendrager monteren.
Heel veel +punten, maar het nadeel vind ik dat ie soms flink kanteld (dus overheld, net als je auto in een bocht) als je met 1 of 2 fietsen een bocht neemt.
Ook als ik over een drempel rijdt, zie ik de drager soms flink bewegen. Soms denk ik "als dat ding maar niet afbreekt".
Hebben meer mensen hier last van?

Ik wil binnenkort een nieuwe drager kopen en zit te denken aan twinnyload, omdat die doordat ze meerdere bevestigingspunten aan de auto vastzit m.i. hiervan minder last hebben.

Wat zijn de ervaringen op dit vlak van verschillende mensen?

groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

koendio schreef:ik heb ook al een aantal jaar een fietsendrager, die met hetzelfde systeem werkt als een splinder (alleen dan met een stalen "lus" waaraan ik de fietsen vastmaak); dus zonder hulpstukken op de fietsendrager monteren.
Heel veel +punten, maar het nadeel vind ik dat ie soms flink kanteld (dus overheld, net als je auto in een bocht) als je met 1 of 2 fietsen een bocht neemt.
Ook als ik over een drempel rijdt, zie ik de drager soms flink bewegen. Soms denk ik "als dat ding maar niet afbreekt".
Hebben meer mensen hier last van?

Ik wil binnenkort een nieuwe drager kopen en zit te denken aan twinnyload, omdat die doordat ze meerdere bevestigingspunten aan de auto vastzit m.i. hiervan minder last hebben.

Wat zijn de ervaringen op dit vlak van verschillende mensen?

groeten Koen
gewoon mijn spinder kopen :-q
Gazellefietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 16:22

koendio schreef:ik heb ook al een aantal jaar een fietsendrager, die met hetzelfde systeem werkt als een splinder (alleen dan met een stalen "lus" waaraan ik de fietsen vastmaak); dus zonder hulpstukken op de fietsendrager monteren.
Heel veel +punten, maar het nadeel vind ik dat ie soms flink kanteld (dus overheld, net als je auto in een bocht) als je met 1 of 2 fietsen een bocht neemt.
Ook als ik over een drempel rijdt, zie ik de drager soms flink bewegen. Soms denk ik "als dat ding maar niet afbreekt".
Hebben meer mensen hier last van?

Ik wil binnenkort een nieuwe drager kopen en zit te denken aan twinnyload, omdat die doordat ze meerdere bevestigingspunten aan de auto vastzit m.i. hiervan minder last hebben.

Wat zijn de ervaringen op dit vlak van verschillende mensen?

groeten Koen
Die Spinders zitten SUPER vast. Kost een paar cent, maar dan heb je ook echt een zeer goed ding. Ik had een TwinnyLoad, maar ben blij dat ik nu een Spinder Hawk heb.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

ik heb uiteindelijk toch ook een spinder hawk gekocht (dit weekend effe uitproberen). Ik heb er ook een slotensetje gekocht, maar wat ik mezelf afvraag...
Je kunt met dat slotensetje wel ervoor zorgen dat de framebevestiging niet meer open gaat, maar als je een niet al te domme boef bent, draai je toch gewoon de knop waarmee de "armen" vastzitten aan de fietsendrager los (met de hand) en pak je 2 fietsen tegelijk eraf?
Heeft iemand een oplossing bedacht om ervoor te zorgen dat de schroef waarmee je de "armen" vastmaakt aan de drager niet makkelijk los kan krijgen? Ben benieuwd naar de ideeen..
groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gazellefietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 16:22

In de autoweek van vorige week staat een vergelijk van fietsdragers voor op de trekhaak.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Gazellefietsen schreef:In de autoweek van vorige week staat een vergelijk van fietsdragers voor op de trekhaak.
en.......
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Plaats reactie