Hulp bij keuze Wielset

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

Hallo,

ik wil een nieuwe wielset gaan kopen omdat m'n deore naven hun beste tijd wel gehad hebben en ik iets lichters zoek.

Nu zit ik te twijfelen tussen een setje DT 240 S naven of Tune King/Kong naven.

Velgen staat al redelijk vast, dit worden waarschijnlijk Mavic 717's omdat ik geen tubeless wil en ben ook redelijk licht (65kg), maar als er betere alternatieven zijn hoor ik dat natuurlijk graag.

De tune naven zijn een stukje duurder, en natuurlijk lichter.
Ik wil echter wel een wielsetje wat stevig en duurzaam is, zit nog wel is met de slang m'n fiets af te spuiten en daarom moet de boel ook een beetje afgedicht zijn.

Ik hoor wel wat jullie hiervan denken :-q
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Wat is je budget dan? Er zit een aardig groot prijsverschillen tussen de DT en Tune naafjes. Andere opties: CK, Hadley, Hope Pro II.
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

Brum schreef:Wat is je budget dan? Er zit een aardig groot prijsverschillen tussen de DT en Tune naafjes. Andere opties: CK, Hadley, Hope Pro II.
budget ligt rond de 350-400 euro.
de tune's kan ik 2e hands krijgen en zijn in nieuwstaat.
de tune set staat voor 479 bij s-tec, 240 s met xr 4.1d velgen zijn daar 349 euro
whiteraven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 11:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic

waarom neem je niet gewoon mavic velgen met straight spokes..met de mavic hubs dus..dan heb je rechte spaken die je volgens mij zelf gemakkelijk kan vervangen en ipv 32 maar 24 spaken, wat toch net ff mooier staat (vind ik)
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

whiteraven schreef:waarom neem je niet gewoon mavic velgen met straight spokes..met de mavic hubs dus..dan heb je rechte spaken die je volgens mij zelf gemakkelijk kan vervangen en ipv 32 maar 24 spaken, wat toch net ff mooier staat (vind ik)
maar ook minder sterk.

Ik ben voor de Tune's icm met 717's en dt comp spaken gegaan :)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

whiteraven schreef:waarom neem je niet gewoon mavic velgen met straight spokes..met de mavic hubs dus..dan heb je rechte spaken die je volgens mij zelf gemakkelijk kan vervangen en ipv 32 maar 24 spaken, wat toch net ff mooier staat (vind ik)
Gewoon Crossmaxxen dus? Zijn wel zwaarder, minder stijf, duurder, minder duurzaam en niet makkelijk zelf te fixen en aan spareparts te komen. Maar ze zijn wel mooier ja.
Plaats reactie