Carbon voorvork
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 10 maart 2005, 19:36
- Mijn mountainbike: Cube AMS Pro
Carbon voorvork voor MTB, nog geen gezien. Wel vaak carbon voorvorken op racefietsen omdat deze meer schokken absorberen dan de alu vorken. Maybe dat dat er iets mee te maken had?
Maar doe mij maar mooi geveert vorkje!!
Maar doe mij maar mooi geveert vorkje!!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 307
- Lid geworden op: di 5 april 2005, 23:59
- Mijn mountainbike: Canyon Dude CF
Ik citeer uit hun produkt omschrijving:
Length/Travel 440mm. Length= 65mm travel fork length with 20mm sag
reactie!=actie
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2021
- Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
- Mijn mountainbike: Kona Manomano
Vreemde zin, maar ik zie hem zo:chocolatemoeze schreef:Ik citeer uit hun produkt omschrijving:
Length/Travel 440mm. Length= 65mm travel fork length with 20mm sag
-lengte: 440mm
-evan lang als een geveerde vork met 65mm met 20mm sag.
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Ganz bruut: 32,5% SAG, dikke DH 65 mm vork!Kjiratsiekoedel schreef:Vreemde zin, maar ik zie hem zo:chocolatemoeze schreef:Ik citeer uit hun produkt omschrijving:
-lengte: 440mm
-evan lang als een geveerde vork met 65mm met 20mm sag.
440 is gewoon de inbouwlengte van die plastic vork, en die lengte komt over het algemeen overeen met 65mm vorken dus. Bij een 80mm vork zou 20mm sag nog wel kunnen, met 32,5% is echt té.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3057
- Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
- Contacteer:
Kom op 30.8 uit. Zijn britten he, doen 20 to 30 % sag voor XC. Maar ik denk dat ze vooral aan willen geven dat deze dingen erg laag inbouwen. Niet dat je met 30 % sag op een 65 mm vork moet gaan rijden.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 380
- Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
- Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
- Contacteer:
Ik heb de Pace een tijdje op mijn Santos gehad. Voordeel is dat de fiets er lichter van wordt. Door het Carbon heb je bovendien meer confort dan een normale stijve vork. In NL kom je er meestal goed mee uit de voeten. Als je vaak over echt ruig terrein rijdt (veel boomstronkjes e.d.) of langere afstanden (> 2 uur) rijdt, heeft een verende voor natuurlijk weer zijn voordelen. Om deze reden ben ik uiteindelijk toch weer naar een verende vork gegaan.
PS
De Pace past gewoon in een frame dat geschikt is voor een verende vork met 80 mm veerweg.
PS
De Pace past gewoon in een frame dat geschikt is voor een verende vork met 80 mm veerweg.
- ultimateme
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4816
- Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
- Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR
lekkere lbs heb jij....jurgen schreef:Laatst hoorde ik een lbs het advies geven om een carbon voorvork te nemen i.p.v. een geveerde. Hebben menesen hier ervaring mee?
-
- Genius
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: N+1
- Contacteer:
ultimateme schreef:lekkere lbs heb jij....jurgen schreef:Laatst hoorde ik een lbs het advies geven om een carbon voorvork te nemen i.p.v. een geveerde. Hebben menesen hier ervaring mee?
Verklaar je nader Ultimateme?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 552
- Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00
Lekker vooroordeel als je het zelfs nog nooit hebt gezien.The Bart Man schreef:Carbon voorvork voor MTB, nog geen gezien. Wel vaak carbon voorvorken op racefietsen omdat deze meer schokken absorberen dan de alu vorken. Maybe dat dat er iets mee te maken had?
Maar doe mij maar mooi geveert vorkje!!
-
- Genius
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
- Contacteer:
Zou niets voor mij zijn, zo'n starre Sjaak.
Maar er zijn ook mensen die zonder versnellingen fietsen, dus waarom niet?
Wel een erg wazige discussie.
Vraag me nl. af waarom die LBS dat advies gaf aan die klant?
Iets meer achtergrond info lijkt me wel handig.
Was er een specifieke reden, of had de LBS nog een Pace liggen, die hij probeert te slijten aan de 1e de beste vorkenkoper ?
Maar er zijn ook mensen die zonder versnellingen fietsen, dus waarom niet?
Wel een erg wazige discussie.
Vraag me nl. af waarom die LBS dat advies gaf aan die klant?
Iets meer achtergrond info lijkt me wel handig.
Was er een specifieke reden, of had de LBS nog een Pace liggen, die hij probeert te slijten aan de 1e de beste vorkenkoper ?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 380
- Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
- Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
- Contacteer:
Goh, ik dacht altijd dat juist op een singlespeed vaak een starre vork werd gemonteerd ivm het gewicht en het voorkomen van "pompen" van de vork bij heuveltje op. Gebruik je een verende vork met lockout?Walter schreef:Zou niets voor mij zijn, zo'n starre Sjaak.
Maar er zijn ook mensen die zonder versnellingen fietsen, dus waarom niet?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 275
- Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 21:11
- Mijn mountainbike: Paars met Rose en hij rijdt lekker
Ik heb zelf een starre vork, maar ik vind het niet echt om aan te raden als je al langer met een geveerde vork hebt gereden. Een geveerde geeft meer comfort en controle, wqat je natuurlijk niet moet onderschatten. Het zal alleen voordeel geven als je echt veel wedstrijden rijdt.
http://www.bedrijfskwaliteit.nl om bedrijven in jouw omgeving te beoordelen
Greased Frightning!!!!
Greased Frightning!!!!
- ultimateme
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4816
- Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
- Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR
nou bij mijn lbs wordt gezegd: nee niet aan beginnen , das slecht voor lange ritten ivm polsen en zo en verder zou het alleen voor racers zijn en dat je beter een geveerde kon kopen.DeKerfs schreef:ultimateme schreef: lekkere lbs heb jij....
Verklaar je nader Ultimateme?
is natuurlijk allemaal bullshit want ik heb nu zelf ook een starre jaap op mn giant xtc team opknap project zitten.