SID / REBA / RONIN / SKARAB welke ?? ?? ??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Hendel kun je gewoon verwijderen, moet je de knop handmatig op de vork bedienen.
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

maar dan moet je daar wel een nieuwe knop voor halen... De remote unit is anders dan de knop die er zonder remote opzit.
jos2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 13 juni 2005, 18:50
Contacteer:

oke !

dank je.

ik denk dat ik die knop er maar alvast bij neem.

groeten
jos
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

SniperWorks schreef:maar dan moet je daar wel een nieuwe knop voor halen... De remote unit is anders dan de knop die er zonder remote opzit.
Is dat zo?

Edit: bij een SID enzo heb je gelijk, maar bij een Reba is het volgensmij toch echt zo dat je de poplock gewoon ff kunt verwijderen. Kabelaansluiting zit gewoon in de standaard topcap. Misschien dat het bji een SL niet zo is, maar bij de Race en Team toch wel.

Edit2: Haha, het gáát om een SID, is het bij de nieuwe modellen nog steeds zo dat je de topcap moet verwisselen?
MadMax
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 23 november 2004, 16:25
Mijn mountainbike: Gary fisher supercaliber 1998, Trek Sawyer, Trek GF Superfly Pro 2012,

Ik rij met een Skareb super uit 2004. Helemaal niks te klagen over deze vork. Ik weeg 80 kilotjes en heb de medium veer wel meteen vervangen voor een hard. Naar mijn menig is de skareb super een goede vork en kan ik deze jouw dan ook zeker aanraden, maar dat hoeft misschien al niet meer. Vork bij www.s-tec-sports.de 269 eurotjes
Work and no play is no good at all
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Volgens mij kun je 'm zonder hendeltje niet meer locken, dus dan ben je je functie wel kwijt.
jos2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 13 juni 2005, 18:50
Contacteer:

nogmaals dank allemaal. ik heb de SID erop zitten maar nog een paar vragen over de afstelling in een andere rubriek geplaatst.... :-?
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

nu vraag ik me alleen af waarom wil je de remote eraf hebben??

persoonlijk ben ik blij dat ik eindelijk een remote heb en niet meer naar beneden hoef te graaien.

maar dan moet ik ook zeggen dat de poplock een stap lomper is dan de blackbox versie die ik heb.

is een vraagje uit pure interesse.
jos2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 13 juni 2005, 18:50
Contacteer:

Ik heb nog nooit een Remote gehad op mijn andere vorken. En als zou blijken dat ik deze niet zou gaan gebruiken ging hij er gewoon af. Ik was dus gewoon voorbarig nieuwschierig :wink:
Na mij eerste echte testrit vandaag mag ik wel stellen dat de pop lock er fijn op blijft zitten. Het werkt goed, en ik ben er tevreden mee. Je hebt gelijk Sniperworks ; ook ik ben er blij mee ! :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:-q :-q :-q

Wat een avond zeg...................................................
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Mooie zon idd 8)
skretch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 juni 2005, 19:43
Mijn mountainbike: Klein Attitude comp

MadMax schreef:Ik rij met een Skareb super uit 2004. Helemaal niks te klagen over deze vork. Ik weeg 80 kilotjes en heb de medium veer wel meteen vervangen voor een hard. Naar mijn menig is de skareb super een goede vork en kan ik deze jouw dan ook zeker aanraden, maar dat hoeft misschien al niet meer. Vork bij www.s-tec-sports.de 269 eurotjes
Op Barracuda.be wordt de Skareb ook aangeboden. Hier staat echter een opmerking bij dat de piloot (belgisch) niet zwaarder dan 85 kilo mag wegen. Ook in de Duitse bike test (april 2005) wordt een opmerking gemaakt over het gewicht van de biker. Weet iemand hier meer over te vertellen? Weeg zelf 92 kilo (1,92m) en ben opzoek naar nieuwe vork.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

ik zou met jou lichaamsgewicht niet voor een Skareb gaan heb er ook eentje gehad maar meteen verwisseld voor een RS Reba (weeg zelf 91kg)
jos2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 13 juni 2005, 18:50
Contacteer:

Ligt er ook aan in hoeverre je je vork gaat belasten, je rijstijl. Ik heb geen ervaring met de Skareb. Ik wilde voor een Reba gaan, maar helaas, 2005 versie disc only. Komt 2006v ersie beschikbaar voor velgremmerij....

Ik weeg dus 85 ( maar dat wordt altijd een kilo of vijf minder gedurende de goed weer maanden :lol: ) en de SID die er nu op zit bevalt wat dat betreft goed.

Mijn oordeel : probeer een REBA Race ast ken of een Bomber...

Veel wijsheid gewenst :-q

groeten
jos
skretch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 juni 2005, 19:43
Mijn mountainbike: Klein Attitude comp

De Reba is super volgens de duitse Bike, helaas gaat dat niet werken voor mij. Geen schijfremmen en ga niet wachten tot 2006.

Manitou Black Elite/ super vs Rock Shock SID??
The Bart Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 maart 2005, 19:36
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro

SID!!
Plaats reactie