shimano of Alivio ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Metalbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 8 mei 2004, 20:38
Mijn mountainbike: Viper Sickboy

Biker4life schreef:geachte forum leden
kijk, dat wil ik vaker horen :tong
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Singlespeed: minder is meer...
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

Wel leuk dat niemand het hier over de afstelling van de derailleurs heeft. Volgens mij schakelt een slecht afgestelde XTR geen fluit beter (en mogelijk zelfs slechter) als een redelijk tot goed afgestelde Alivio...
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

timmetjuh schreef:Wel leuk dat niemand het hier over de afstelling van de derailleurs heeft. Volgens mij schakelt een slecht afgestelde XTR geen fluit beter (en mogelijk zelfs slechter) als een redelijk tot goed afgestelde Alivio...
We hebben het ook niet over iemand die twijfelt tussen XTR en Alivio maar iemand die wil weten waar Alivio mee vergelijkbaar is. Waarom zouden we dan zeggen : met een slecht afgestelde XTR? :-D

Al moet ik er wel bij zeggen da iedereen over XT en XTR begint te lullen.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

Das dan wel weer waar... Ik dacht alleen dat het misschien de moeite van het vermelden waard was.
Biker4life
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 8 juni 2005, 13:16
Mijn mountainbike: Bull's disc 6505

kijk aan :D zo wete ik weer een hoop

danke allemaal!
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

timmetjuh schreef:Das dan wel weer waar... Ik dacht alleen dat het misschien de moeite van het vermelden waard was.
Nouja, das dan eigenlijk ook wel weer waar want ik denk dat er vast wel mensen (inclusief ikzelf) de fiets opwaardeerde toen we de boel ook misschien gewoon beter hadden kunnen (laten) afstellen.

Als je gaat vervangen denk je soms dat het aan de kwaliteit van het materiaal ligt maar misschien lag het er gewoon aan dat het aan t einde van zn leven was... Dus voordat je elke keer als iets overlijdt een XT of XTR koopt, bedenk eerst of je t niet goed af kan met een Deore. Of breng hem eerst naar de fietsenmaker en kijk of die er nog wat aan kan doen.

Ik rij nu op mn ouwe bakkie al een tijdje met Shimano RXC (of weet ik veel hoe t heet) en t rijdt prima.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

M.A. schreef:
timmetjuh schreef:Das dan wel weer waar... Ik dacht alleen dat het misschien de moeite van het vermelden waard was.
Nouja, das dan eigenlijk ook wel weer waar want ik denk dat er vast wel mensen (inclusief ikzelf) de fiets opwaardeerde toen we de boel ook misschien gewoon beter hadden kunnen (laten) afstellen.

Als je gaat vervangen denk je soms dat het aan de kwaliteit van het materiaal ligt maar misschien lag het er gewoon aan dat het aan t einde van zn leven was... Dus voordat je elke keer als iets overlijdt een XT of XTR koopt, bedenk eerst of je t niet goed af kan met een Deore. Of breng hem eerst naar de fietsenmaker en kijk of die er nog wat aan kan doen.

Ik rij nu op mn ouwe bakkie al een tijdje met Shimano RXC (of weet ik veel hoe t heet) en t rijdt prima.
Precies. Volgens mij worden veel upgrades uitgevoerd uit gemakszucht, omdat men denkt dat het materiaal op is. Goed afstellen en onderhouden doet vaak wonderen. Hoe dan ook, we raken wel een beetje offtopic zo... :wink:
Plaats reactie