Alternatief RR

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Leo VL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 13:29

Ik heb net het andere topic over de RR gelezen en herken zelf ook wel het een en ander.

Heb zelf nu 3000 km RR 2,25 ( is dit lang ? ) en de laatste tijd wordt ik s....tziek van het aantal keer dat ik lekrijd.
Ik heb al verschillende alternatieven genoemd zien worden maar ik zou graag een overzicht van goede alternatieven zien voor de RR.

Ik zoek een band voor het hele jaar ( compromis ), rijd 90% in de bossen heb nu 2,25 sta open voor suggesties, gewicht is niet het belangrijkste rolweerstand en degelijkheid wel.

Ik ben benieuwd naar jullie gewaardeerde reacties.
“Mooi van verre, verre van mooi”
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Op een Duits forum wordt ook veel geklaagd over de lekbestendigheid van de RR's. Latex binnenbanden zou aanzienlijke verbetering opleveren.
Ben zelf ook op zoek naar nieuwe (brede) banden. Ben nog aan het twijfelen tussen de Continental Flow Pro 2,3" en de Specialized Fast Track Pro 2,0". Toevallig las ik in "FIETS" een (nogal beknopt) testverslag waar de Speci. als winnaar uit de bus komt. De Speci. valt zeer breed uit en is even breed als de Conti. De Speci (€26,-) is bovendien een stuk goedkoper dan de Conti (€ 38,-) In de julinr's van zowel BIKE als Mountainbike (vanaf ca. 10-06 verkrijgbaar) worden nieuwe banden getest. Waarschijnlijk zullen deze beide (vrij nieuwe) banden er ook bij staan. De testen van deze Duitse MTB magazines zijn doorgaans zeer uitgebreid zodat je ook wat meer te weten komt over rolweerstand, lekbestendigheid etc. Ik wacht dus nog even af voor ik tot aanschaf over ga. 8)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Wat ik zelf doe voor mijn asfalt banden (met offroad nog nooit lekgereden) is het regelmatig controleren op scherpe dingen in de band. Band leeg laten lopen en controleren. Met scherp voorwerp glas ed eruit peuteren. Dit geldt natuurlijk niet voor stootlek of punaises. 1 keer raken, 1 keer lek. Maar glas ed werken zich een weg door je band. Wat voor lekken heb je?
Japs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: za 4 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bullit en Lapierre pro race 400

Nog nooit lek gereden met mijn RR's (UST)
Nog nooit lek gereden met om het even welke UST band op 3 jaar tijd. Wel af en toe een beetje luchtverlies aan het ventiel, maar dat is rap gefixt.
Keep the rubber side down!
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Japs schreef:Nog nooit lek gereden met mijn RR's (UST)
Nog nooit lek gereden met om het even welke UST band op 3 jaar tijd. Wel af en toe een beetje luchtverlies aan het ventiel, maar dat is rap gefixt.
Same here, maar luchtverlies zit hem niet alleen in het ventiel maar ook in het luchtdicht omleggen van de band. Lang Leve UST.
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Zeer te spreken over mijn hutchinson Phyton 2.0 light....UST natuurlijk.
1x lek door een doorn , maar over grip in diverse omstandigheden geen klagen. :-q
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
AoS
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 09:59
Mijn mountainbike: Giant T-Mobile Custom
Contacteer:

michello schreef:Zeer te spreken over mijn hutchinson Phyton 2.0 light....UST natuurlijk.
1x lek door een doorn , maar over grip in diverse omstandigheden geen klagen. :-q
Same here, alleen heb ik geen tubeless. Grip en rolweerstand zijn zeer goed, alleen stuk minder in (zeer) natte omstandigheden.. maar het is ook geen modderband. Met de zomer voor de boeg en dus veel droge ondergrond een zeer goede band.
Life sucks but hey, it beats the alternative
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Nog 1 stem voor de Pythons! En voor de modderrige periodes de Scorpions.
Laatst gewijzigd door raffar op zo 29 mei 2005, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Heb sinds vorige week ook Pythons UST. Uiteraard kan ik nog niks zeggen duurzaamheid, maar de grip is boven verwachting goed!
This can’t go on, I must inform the law!
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Met de Pythons had ik trouwens wel problemen in het losse zand vandaag in de Drunense Duinen. De band groef zich vaak in zodat ik moest afstappen. Dat probleem had ik met mn Scorpions niet. Weet iemand hoe dat komt?
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Ik neem aan dat je bedoelt dat
je met de scorpions 'minder' vaak
moest afstappen.
Een paar stukjes zijn echt niet
te fietsen in de duinen.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Ferry schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat
je met de scorpions 'minder' vaak
moest afstappen.
Een paar stukjes zijn echt niet
te fietsen in de duinen.
Ja klopt, maar vandaag had ik voor het eerst dit jaar mn Pythons er weer onder liggen dus ik twijfelde of het aan mn banden lag of dat het gewoon gekkenwerk is om in deze tijd van het jaar in de DDuinen te fietsen.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

maxxis larsen tt zijn een mooi alternatief voor RR
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

raffar schreef:
Ferry schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat
je met de scorpions 'minder' vaak
moest afstappen.
Een paar stukjes zijn echt niet
te fietsen in de duinen.
Ja klopt, maar vandaag had ik voor het eerst dit jaar mn Pythons er weer onder liggen dus ik twijfelde of het aan mn banden lag of dat het gewoon gekkenwerk is om in deze tijd van het jaar in de DDuinen te fietsen.
Tsja, de bewuste stukken in de route drukken
mijn pret daar niet. Vond gisteren de RR het er
verbazend goed doen trouwens.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

De H. Python vind ik wel lekker als achterband, maar de zijkanten zijn minstens zo kwetsbaar als van de RR's.
Sturen vind ik "minder" met de Python.
Ze rollen wel lekker licht.
Mijn ervaringen beperken zich tot de niet UST variant.
De zijkanten kan je plakken, licht opschuren, plakkertje van binnen en van buiten, bijna zo goed als nieuw :-{

Op los zand heb je meer aan een gladde en Brede band, graaft niet zo snel en rolt over het zand.
Plaats reactie