Ik denk ook niet dat je nu nog de zelfde geuren zou produceren (als het zou lukken natuurlijk) ivm de katalysator, roetfilter en de egr die een percentage uitlaatgassen het traject nog eens over laat doen...
mag ik DOT 4 gebruiken als er minerale olie op het deksel staat?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Geen idee, ben al te lang uit die materie. Ik heb `m ook niet zo lang gehad, aangezien het een tussenoplossing was ivm met wagen van de zaak.
De moderne diesels (en brandstofpompen) zijn andere koek dan de oude PD-motoren, die kon je bij wijze van spreken op kaarsvet laten lopen.
De EGR is puur voor de uitstoot, daar gaat de motor niet beter van lopen. Vroegah kon je een EGR volledig afsluiten, tegenwoordig kan je `m alleen nog maar electronisch knijpen (tot 20%, iirc, helemaal dicht niet mogelijk)
De moderne diesels (en brandstofpompen) zijn andere koek dan de oude PD-motoren, die kon je bij wijze van spreken op kaarsvet laten lopen.
De EGR is puur voor de uitstoot, daar gaat de motor niet beter van lopen. Vroegah kon je een EGR volledig afsluiten, tegenwoordig kan je `m alleen nog maar electronisch knijpen (tot 20%, iirc, helemaal dicht niet mogelijk)
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 9 december 2018, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Dit laatste (nog wel in een goede toestand) programmeer ik helemaal weg....dus 100% dicht...TenZNL schreef: ↑zo 9 december 2018, 12:38 Geen idee, ben al te lang uit die materie. Ik heb `m ook niet zo lang gehad, aangezien het een tussenoplossing was ivm met wagen van de zaak.
De moderne diesels (en brandstofpompen) zijn andere koek dan de oude PD-motoren, die kon je bij wijze van spreken op kaarsvet laten lopen.
De EGR is puur voor de uitstoot, daar gaat de motor niet beter van lopen. Vroegah kon je een EGR volledig afsluiten, tegenwoordig kan je `m alleen nog maar electronisch knijpen (tot 20%, iirc, helemaal dicht niet mogelijk)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Oke, weer wat geleerd. Vroeger trok je de stekker eraf en stopte je er een plaatje tussen.
Auto`s zijn voor mij hobby, ben meer van de drijvende badkuipen
Auto`s zijn voor mij hobby, ben meer van de drijvende badkuipen
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Van een flesje dot4 op de plank hebben staan en daarover de vraag of het in een mineraal systeem te gebruiken is.....tot vergevorderde motortuning....ik denk dat voor TS (en mss ook andere) het helemaal niet meer is te volgen ....dus ontopic weer....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik snap nog steeds niet hoe je het milieu kunt helpen door een diesel motor
- meer brandstof te laten verbruiken
- minder te laten presteren,
- meer roet te laten uitstoten
Toch is dat wat EGR & Co. doen. In het verkeer dan toch.
(In de ideale wereld, waar je kan rijden zoals het EU testprotocol voorschrijft zijn de cijfers beter, maar op die manier is niet te rijden)
De goedbedoelde voorschriften sturen dus recht op de sjoemelsoftware af!
En dankzij de EGR gaat de roetproductie door het plafond, waardoor diesel nu in het verdomhoekje zit.
Maar in de auto remmen we
over het algemeen wel met DOT.
- meer brandstof te laten verbruiken
- minder te laten presteren,
- meer roet te laten uitstoten
Toch is dat wat EGR & Co. doen. In het verkeer dan toch.
(In de ideale wereld, waar je kan rijden zoals het EU testprotocol voorschrijft zijn de cijfers beter, maar op die manier is niet te rijden)
De goedbedoelde voorschriften sturen dus recht op de sjoemelsoftware af!
En dankzij de EGR gaat de roetproductie door het plafond, waardoor diesel nu in het verdomhoekje zit.
Maar in de auto remmen we
over het algemeen wel met DOT.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dus niet...juist het omgekeerde. ..maar omdat uit te leggen (en zeker aan jou..goed bedoeld)...zovéél kan ik niet typen
Sjoemelsoftware bestaat niet...en ook dat is op het nationale beeldscherm voorbij gekomen... en wanneer een onpartijdige professor heeft gesproken, ga ik deze niet tegen spreken...al was ik het daarvoor al met deze man eens..
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
Nope....maar de boete is hoog...volgens mij gelijk aan rode diesel....dus oppassen geblazen....want ook die ruik je...
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield