Iemand ervaring met de DT Swiss spline X1825 wielset?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

Beste bikers,

Is er hier iemand die ervaring heeft met de DT Swiss spline X1825 wielset?
De set weegt 1685 gram, komt uit een Scott spark rc 900 world cup en is afgewerkt met DT Swiss 350 naven.

Graag verneem ik van jullie jullie ervaringen😁

Dit i.v.m eventuele aankoop
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Geen ervaring. Wel een extra aandachtspuntje, check de binnenbreedte van de velgen even. Misschien zelf wel een belangrijker gegeven dan het gewicht.
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

bob. schreef: wo 28 november 2018, 14:34 Geen ervaring. Wel een extra aandachtspuntje, check de binnenbreedte van de velgen even. Misschien zelf wel een belangrijker gegeven dan het gewicht.
25mm!
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Dat zal een DT-wielset zijn welke voor Scott conform hun opgave door DT is gefabriceerd. Veelal gebaseerd op de standaard onderdelen van DT zoals de naven waarvan je het zelf al aangeeft. Eigen kleurstelling qua stickers, mogelijk een ander type spaak of velg....

Mogelijk betreft het een gerebatchte M1700-25 wielset?
https://www.dtswiss.com/en/products/whe ... spline-25/

Gezien het gewicht wat je opgeeft zal dat redelijk overeen komen.

Ervaringen? Niet met de specifieke Scott-spec's wielen, wel met de DT X1700 wielen want daar rij ik zelf mee,
Helemaal niets mis mee. Gebouwd rond degelijke naven met de befaamde ratched vrijloop. DT kennende zullen de velgen en spaken etc. van jou set ook prima zijn

Mocht je de set voor een nette prijs kunnen aankopen dat doe je er waarschijnlijk geen slechte koop aan.
Dergelijke sets komen ook regelmatig voorbij via RCZbikeshop voor rond de EUR250,- per set. Even aanmelden voor hun nieuwsbrief en alert zijn.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Ik denk een X1700 25mm met een andere spaak of velg. Je kan ook DT Swiss mailen die zijn meestal wel behulpzaam over de mail.
Plaats reactie