Syncros trail fender voor Fox 32 ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Hij heeft de lucht er uit laten lopen. Nog even doordrukken en hij raakt zijn band. Bovendien zal je dit met iedere mudguard hebben lijkt mij...
Maar goed, ik heb er 1 besteld, dus we gaan het meemaken!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Ad58 schreef: vr 16 november 2018, 10:32 Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Hij heeft de lucht er uit laten lopen. Nog even doordrukken en hij raakt zijn band. Bovendien zal je dit met iedere mudguard hebben lijkt mij...
Jij bottom'ed jouw vork nooit uit? Dat is het effect wat hij in dat filmpje probeert te simuleren. Anyhow, per fiets toch weer iets verschillend of 'ie de downtube raakt. Dat 'ie de crown raakt lijkt mij onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Wat je er van vind mag je uiteraard zelf weten :kiss:

Het is wellicht wat aangezet....edoch:
Een goed afgestelde vork zal de volledige veerweg gebruiken en dus af en toe bottomen. De clearence t.o.v. de downtube is in dit geval (SantaCruz) onvoldoende. Dat zal bij de meeste 29” frames niet het geval zijn.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of zo'n type spatbordje je frame zal raken hangt van de lengte (en een beetje de vorm) af, maar dat de vorkkroon 'm raakt zal bij elke Marshguard-kloon het geval zijn bij bottomen lijkt me. Al die dingen zitten tegen de onderkant van de vorkboog getie-rapt (en in dit geval dus geschroefd).

Of dat ook echt een probleem vormt vraag ik me dan wel weer af. Ik bottom mijn vorken nooit, ik stel ze zo af dat dat nèt niet gebeurd onder normale (en dat is ruim genomen) omstandigheden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Voorbeeld is inderdaad wel extreem, maar is wel een aandachtspunt.
Al ben ik net zoals Kermit, ik probeer mijn vork zo in te stellen dat ik bij de meeste situaties niet alle veerweg gebruik. Hooguit als ik zelf echt een keer lomp aan het rijden ben.
Al rij ik trouwens nog steeds zonder mudguard, dus waar bemoei ik me eigenlijk mee.. :winkie:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

JasperGr schreef: vr 16 november 2018, 07:40 Ertje je bent een topper! Bedankt voor het verlossende antwoord!
:-q
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Deze kerel heeft er ook een op de 32 die hij te koop heeft:
https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... ctory-2018

Maar net zoals bij mijn Fox34 én Fox36 past hij nergens als 'gegoten'. Steekt altijd wat boven de brug uit of valt niet goed in de gaatjes waar je dat zou verwachten. Desalniettemin een prima ding welke dus op twee van mn fietsen zit :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb Trailfender inmiddels gemonteerd. Het monteren was een doffe ellende. Eenmaal gemonteerd zat ie ook niet mooi. Gelukkig had een ander forumlid de oplossing: aan de binnenkant zitten een aantal richeltjes en die zitten in de weg. Die duwen de Fender steeds weg van de schroefgaatjes. En daar wordt je dus gek van! :evil:
De oplossing is dan ook om die richeltjes allemaal met een scherp mesje weg te snijden.
Hierna is montage een fluitje van een cent en zit het ook zoals het hoort.
Voor de zekerheid de schroefjes nog maar geborgd met blauwe loc-tite.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ad58 schreef: vr 16 november 2018, 10:32 Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Hij heeft de lucht er uit laten lopen. Nog even doordrukken en hij raakt zijn band. Bovendien zal je dit met iedere mudguard hebben lijkt mij...
Maar goed, ik heb er 1 besteld, dus we gaan het meemaken!
Puur geruststellend Ad26,
Als je vork gemaakt is voor de juiste wielgrote zal je band nooit in je vorkkroon happen. Zou niet best zijn want het kan je dan otb gooien. (Bvb een 27.5 wiel in een 26" vork kan dat issue wel hebben)

Die mudguard is niet zo boeiend die veert wel mee als die je kroon raakt. (Is ook glad aan onderzijde dus hapt niet als het goed gemonteerd is)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind die Ad26 best wel vleiend eigenlijk! :lol: :lol: :lol:
En met het verhaal ben ik het ook wel eens verder! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

Crasstest schreef: ma 19 november 2018, 23:14

Maar net zoals bij mijn Fox34 én Fox36 past hij nergens als 'gegoten'. Steekt altijd wat boven de brug uit of valt niet goed in de gaatjes waar je dat zou verwachten. Desalniettemin een prima ding welke dus op twee van mn fietsen zit :-q
Mmm vreemd, zit bij mij op mn 2018 Fox 36 en zit prachtig flush en montage zonder probleem.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Kennelijk een andere brug dan als van mijn FOX 34 uit 2018. Maar na het verwijderen van de richeltjes liet de mijne zich ook vlot monteren en zit ook flush. Bevalt verder uitstekend ook.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

marcelfacd schreef: za 22 december 2018, 10:05
Crasstest schreef: ma 19 november 2018, 23:14

Maar net zoals bij mijn Fox34 én Fox36 past hij nergens als 'gegoten'. Steekt altijd wat boven de brug uit of valt niet goed in de gaatjes waar je dat zou verwachten. Desalniettemin een prima ding welke dus op twee van mn fietsen zit :-q
Mmm vreemd, zit bij mij op mn 2018 Fox 36 en zit prachtig flush en montage zonder probleem.
Tja, bij mij 2016 Fox 32 Boost vork paste de Syncros fender ook als gegoten..
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb de Fender ook, op een Fox 34 model 2016of17, de 650b plus versie

Iets andere kroon dus moest de richeltjes ook bijwerken.
Met een scherp (Stanley) mes in een minuutje gepiept.

Werkt op zich prima, heeft alleen geen volledige cover voor 2,8 banden

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie