Nieuwe voorvork aanschaffen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijdbeens
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 december 2013, 12:58
Mijn mountainbike: Tiel
Contacteer:

Ik rij op een 29" Bulls E-stream evo 2, jaja een hardtail e-mtb!! Met het vorderen van de jaren gaat het allemaal niet zo makkelijk meer :roll:

Maar goed, er zit een SR-Suntour XCR met een veerweg van 120 mm in. Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar ik krijg hem niet lekker afgesteld. Mijn conclusie is, dat er gewoon een betere vork in moet.
  • Als ik dan toch ga vervangen, kan ik er dan gelijk eentje indoen met een veerweg van bv 140 mm of verandert de geometrie van de fiets daardoor teveel?
  • En welke vork zou ik het beste kunnen nemen gezien het gewicht van de fiets en rijder? (Fiets 23 kg/ca. 110 kg bij elkaar) Rij meestal op de Heuvelrug, Amerongen, Leersum
Vandaag is mijn favoriete dag ........
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

140 mm zal geen enkel probleem zijn.

Pak iets wat goed stijf is, dikkere binnenpoten, minstens 34 mm dik. Bij Fox dan dus een 34 of 36, bij ROckshox een Revelation, Pike, Yari, Lyric. Daarna worden het duurdere merken waar de vraag is of je de kwaliteit er uit gaat halen. Van de Fox en de Rockshox komen regelmatig scherpe aanbiedingen langs. Welk type maakt niet zo heel veel uit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wijdbeens
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 december 2013, 12:58
Mijn mountainbike: Tiel
Contacteer:

Dank je wel voor de info, hier kan ik wel wat mee.
Vandaag is mijn favoriete dag ........
Plaats reactie