Opzetje om merkvoorkeur en onderbuik zo veel mogelijk buiten spel te zetten
Wat zijn jullie gedachten?
Gegeven:
- Man, bepakt en bezakt: 90 kg
- Carbon, Pike 150 RC, Fox Float DPS, Sram Guide R, Sram X01 11sp
- 150/140mm, 27,5", Non-Boost
- Reach 444mm, Stack 607mm, Seat tube: 74,5°, Head tube: 67,5°, Wielbasis 1171mm
- Voornamelijk naar beneden, Winterberg, Lac Blanc, La Bresse, Alpen, etc
Overweging
- 170 mm, 27,5", Boost
- Reach 473mm, Stack 612mm, Seat tube: 75°, Head tube: 64,8°, Wielbasis 1222mm
- Magura MT5
Optie 1
- Alu, Lyrik RCT3, Monarch Plus RC3
- Shimano SLX/XT mix 11sp
- dropper JD Vario
- wielset e*thirteen TRS, 110/148
- nieuw, €2650
Optie 2
- Alu, Fox 36 Float Performance Elite, Fox Float DPX2 Performance Elite
- SRAM GX Eagle 12sp
- dropper Fox Transfer Performance
- wielset e*thirteen TRS, 110/148
- nieuw, €3050
Optie 3
- Alu, Fox 36 Float Factory, Fox Float X2 Factory
- SRAM X01 Eagle 12sp
- dropper Fox Transfer Factory
- wielset e*thirteen TRS+, 110/148
- nieuw, €4100
Pure Dry Spec Comparison
-
- All rounder
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
- Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Ik zou uit dit rijtje ook voor de 9.0 gaan denk ik, hoewel de X2 misschien wel wat toevoegt ten opzichte van de DPX2?
Maar voor deze hoeveelheid euro's kun je ook lekker shoppen bij Canyon, YT, Bird (lekker zelf spul kiezen), Commencal, etc
Maar voor deze hoeveelheid euro's kun je ook lekker shoppen bij Canyon, YT, Bird (lekker zelf spul kiezen), Commencal, etc
En de prijs gaat naar ......
Het zijn inderdaad de specs van een Radon Swoop 170. YT Capra had ook gekund, misschien had ik de velgen niet moeten noemen.
Bedankt voor de reacties.
Ik overweeg het inderdaad voor het grofste werk wat ik tot zover aandurf. De plastic Cube Stereo 140 kan ik beter gaan gebruiken waar hij destijds voor is geadviseerd: leuke ritjes door geaccentueerd gebied waarbij je ook zelf moet klimmen.
De Swoop 170 heeft veel lovende recensies, ook van mensen die kritisch durven te zijn. Ik ben zelf meer van de goede prijs-kwaliteit verhouding dan dat het specifiek een bepaald merk zou moeten zijn. Alhoewel Commencal op een of andere manier wel mijn aandacht trekt.
Tja budget, als je geld wilt besparen dan kan je beter naar je auto kijken. In mijn omgeving zijn geen bergen dus ik rij maar een paar keer per jaar. Moet er nog over nadenken of ik het echt zinvol besteed vind. En zelf eentje bouwen lijkt mij niet verstandig want ik heb er te weinig verstand van.
Ik hink ook tussen nrs 1 en 2 omdat het prijsverschil tussen deze twee niet zo groot is en juist met de nr 3 wel vrij groot (dit mede omdat op 1 en 2 een najaarskorting gegeven wordt). Ik hoef niet veel eisen te stellen aan het schakelmateriaal. Uit de reacties maak ik op dat de '+' bij TRS kennelijk geen noemenswaardige plus is. De vering zou wel belangrijk kunnen zijn. In een van de recensies wordt de smoothness van de Lyrik geprezen boven de Fox. Die test was alleen wel met iemand van 70 kg en in een ander topic las ik dat de Fox bij hogere gewichten een voordeel heeft qua stijfheid. Is er dan nog een verschil tussen Performance en Factory?
Het zijn inderdaad de specs van een Radon Swoop 170. YT Capra had ook gekund, misschien had ik de velgen niet moeten noemen.
Bedankt voor de reacties.
Ik overweeg het inderdaad voor het grofste werk wat ik tot zover aandurf. De plastic Cube Stereo 140 kan ik beter gaan gebruiken waar hij destijds voor is geadviseerd: leuke ritjes door geaccentueerd gebied waarbij je ook zelf moet klimmen.
De Swoop 170 heeft veel lovende recensies, ook van mensen die kritisch durven te zijn. Ik ben zelf meer van de goede prijs-kwaliteit verhouding dan dat het specifiek een bepaald merk zou moeten zijn. Alhoewel Commencal op een of andere manier wel mijn aandacht trekt.
Tja budget, als je geld wilt besparen dan kan je beter naar je auto kijken. In mijn omgeving zijn geen bergen dus ik rij maar een paar keer per jaar. Moet er nog over nadenken of ik het echt zinvol besteed vind. En zelf eentje bouwen lijkt mij niet verstandig want ik heb er te weinig verstand van.
Ik hink ook tussen nrs 1 en 2 omdat het prijsverschil tussen deze twee niet zo groot is en juist met de nr 3 wel vrij groot (dit mede omdat op 1 en 2 een najaarskorting gegeven wordt). Ik hoef niet veel eisen te stellen aan het schakelmateriaal. Uit de reacties maak ik op dat de '+' bij TRS kennelijk geen noemenswaardige plus is. De vering zou wel belangrijk kunnen zijn. In een van de recensies wordt de smoothness van de Lyrik geprezen boven de Fox. Die test was alleen wel met iemand van 70 kg en in een ander topic las ik dat de Fox bij hogere gewichten een voordeel heeft qua stijfheid. Is er dan nog een verschil tussen Performance en Factory?
Ja, doei !
Nee nog niet. Mag er altijd zorgvuldig over nadenken. Maar ik heb inmiddels al een hele reeks gelegenheidsargumenten waaruit blijkt dat een nieuwe fiets eigenlijk noodzakelijk is
En dat is nodig ook want zonder overtuigend bewijs mag ik dan gaan wonen in de doos waarin de fiets geleverd is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ja, doei !