Algemeen Actioncam topic

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 november 2018, 21:40 Ai.
Gelukkig is 1080 ook een mooie resolutie.
Goed bruikbaar voor youtube en huis-tuin-en-keuken.
Maar natuurlijk geen 4k.
Als je een 4k camera zocht, dan ben je genept/misleid.
Als je gewoon een action cam wilde, dan is deze Nikko natuurlijk best bruikbaar.

Echt 4k stelt flinke eisen aan de hardware. Het beeld moet 30 of zelfs 60x per seconde worden uitgelezen vd beeldsensor, verwerkt worden door de image processor en worden opgeslagen op je geheugenkaart.
Dat is serieus veel data. Daar wringt blijkbaar de schoen.
Maar een lagere resolutie en/framerate heeft dus ook voordelen. Je kan meer kwijt op je geheugenkaartje, het stelt minder zware eisen aan de afspeelapparatuur en ook het editen vraagt minder computerkracht.

Dus nu aan jou de vraag wat te doen met deze Nikko ;)
Uhh Nikkei...
Haha, ja idd :P
Maar een 2e hands Gopro met vergelijkbare resultaten blijft nog duurder... Dus denk dat ik hem max op 2.7K zet maar wel hou. Heb de winkelier wel een berichtje gestuurd om te kijken hoe zij ermee om gaan. ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Il denk dat je m dan beter op 1080 kunt houden. Dan heb je goed beeld en max 60fps, dus ook de mogelijkheid om slow motion af te spelen met goede beeldkwaliteit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een Sony hdr-as50 vind je op mp voor 70-100 euro. Genoemde hdr-as50 won een Tipa Award. Nog meer tests vind je bijvoorbeeld via Testberichte.de.
Plaats reactie