Plus (650b+ dus) banden ervaring...

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

kermit schreef: ma 8 oktober 2018, 17:59
novaterra schreef: De rekon is in dual beter in de winter dan de maxterra. Hoe zachter de conpounds van maxxis, hoe sneller ze hard worden.
Er is wel mee te rijden hoor, maar temperaturen rond en onder vriespunt en natte stenen en wortels vinden ze helemaal niet leuk
Die natte stenen en wortels bedoel je dus ook bij lage temperaturen, als het warmer is doet de maxterra compound het wel goed op dergelijke ondergrond?
Hoop ik dan toch, nu ik net twee fietsen met maxterra compound banden heb opgebouwd :D
En natte wortels zijn sowieso al slecht voor mijn vertrouwen...
bedoelde vooral in koude omstandigheden, in mijn ogen zijn de conti Der Baron en de magic mary soft beter op natte wortels ed.
Bird Aeris 9 blurple
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

ijskonijn schreef: ma 8 oktober 2018, 13:57 By the way Ertje, is de plusBike al actief in de omgeving?
Jazekers, en ook erbuiten 😎, was gisteren nog bij je in de buurt
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Even eigen reclame, ik heb nog 2 nieuwe versie RoRo 2.8 en een nieuwe G-One 2.8 te koop liggen. Maar veel sneller dan RoRo ga je het denk ik niet krijgen op 2.8...
Waar woke is, is vuur
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Makkelijk schreef: ma 8 oktober 2018, 20:45 Even eigen reclame, ik heb nog 2 nieuwe versie RoRo 2.8 en een nieuwe G-One 2.8 te koop liggen. Maar veel sneller dan RoRo ga je het denk ik niet krijgen op 2.8...
Welke versie RoRo 2,8? TLE? Addix? ? Mag pb sturen
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ertje schreef: ma 8 oktober 2018, 19:23
ijskonijn schreef: ma 8 oktober 2018, 13:57 By the way Ertje, is de plusBike al actief in de omgeving?
Jazekers, en ook erbuiten 😎, was gisteren nog bij je in de buurt
Stuur appje als je keertje vrij bent door-de-weeks of zaterdag? Gaan we plusbiken!
Nu weer on-topic: welke banden en welke druk?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Hoe meer ( reviews ) ik lees , hoe meer ik neig naar Rocket Ron Addix Speed 2,8. Deze zijn uitsluitend XC gericht, wat voorlopig doel van deze bike is.
Trouwens naast Brabantse route's is Burgh Haamstede/Westenschouwen ook op mijn favorieten lijstje :((
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

ijskonijn schreef: ma 8 oktober 2018, 22:37
Ertje schreef: ma 8 oktober 2018, 19:23
Jazekers, en ook erbuiten 😎, was gisteren nog bij je in de buurt
Stuur appje als je keertje vrij bent door-de-weeks of zaterdag? Gaan we plusbiken!
Nu weer on-topic: welke banden en welke druk?
Komt goed 👍

Ontopic; Rekon 2.8 dual compound voor en Ikon 2.8 dual compound achter, drukken +/- 1,2 bar voor en achter + of - 0,1 afhankelijk van het terrein. Rolt aardig, niet supersnel maar voelt goed. Velg 35mm iw trouwens.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Voor wie de (oude) RoRo's voor weinig geld in 2.8 formaat wil proberen: Opruiming bij Bike-Discount
Wel de LiteSkin versie...
Ook diverse uitvoeringen van de NoNi in de bingo, 2.6 en 2.8. De complete Schwalbe sale

Zelf nu de RoRo 2.8 SnakeSkin versie voor en achter in gebruik. Bevalt in droge omstandigheden meer dan prima, nat terrein heb ik nog niet gehad deze zomer... 40mm velg, voor net onder de 1 bar, achter ongeveer 1 bar en weeg inclusief bepakking net geen 80kg.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Dank voor je info Merijn. Daar kunnen we wat mee.

Zojuist eerste testronde gemaakt mijn nieuwe wielset onder de plusbike. Newmen velgen 35 mm, lichte spaken (Sapim D-Light) en Hope naven, handgebouwd uiteraard en waanzinnig strak en heerlijk licht.
Wat een verschil zeg. De oude RoRo's even erop gelaten om vergelijking te hebben wat wielset betreft. Ongelooflijk wat een goed wielset doet. Absolute aanrader!!! Zeker bij Bart4Bikes nog goed betaalbaar en topkwaliteit (****Reklame***** sorry, zwart balkje...

Nu paar weken rijden en noppen verslijten en dan op zoek naar nieuw setje RoRo's want die gaan toch echt als een raket!
Laatst gewijzigd door ijskonijn op do 11 oktober 2018, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

ijskonijn schreef: do 11 oktober 2018, 11:48 Dank voor je info Merijn. Daar kunnen we wat mee.

Zojuist eerste testronde gemaakt mijn nieuwe wielset onder de plusbike. Newmen velgen 35 mm, lichte spaken (even merk/naam opzoeken) en Hope naven, handgebouwd uiteraard en waanzinnig strak en heerlijk licht.
Wat een verschil zeg. De oude RoRo's even erop gelaten om vergelijking te hebben wat wielset betreft. Ongelooflijk wat een goed wielset doet. Absolute aanrader!!! Zeker bij Bart4Bikes nog goed betaalbaar en topkwaliteit (****Reklame***** sorry, zwart balkje...

Nu paar weken rijden en noppen verslijten en dan op zoek naar nieuw setje RoRo's want die gaan toch echt als een raket!
puur voor de interesse, wat betaald je nu voor zijn handgespaakte set?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

borre mtb schreef: do 11 oktober 2018, 14:17
ijskonijn schreef: do 11 oktober 2018, 11:48 Dank voor je info Merijn. Daar kunnen we wat mee.

Zojuist eerste testronde gemaakt mijn nieuwe wielset onder de plusbike. Newmen velgen 35 mm, lichte spaken (even merk/naam opzoeken) en Hope naven, handgebouwd uiteraard en waanzinnig strak en heerlijk licht.
Wat een verschil zeg. De oude RoRo's even erop gelaten om vergelijking te hebben wat wielset betreft. Ongelooflijk wat een goed wielset doet. Absolute aanrader!!! Zeker bij Bart4Bikes nog goed betaalbaar en topkwaliteit (****Reklame***** sorry, zwart balkje...

Nu paar weken rijden en noppen verslijten en dan op zoek naar nieuw setje RoRo's want die gaan toch echt als een raket!
puur voor de interesse, wat betaald je nu voor zijn handgespaakte set?
pb gestuurd...
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

ijskonijn schreef: do 11 oktober 2018, 17:52
borre mtb schreef: do 11 oktober 2018, 14:17

puur voor de interesse, wat betaald je nu voor zijn handgespaakte set?
pb gestuurd...
:-q
Plaats reactie