Banden voor Biketrial

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jamer dat breder dan 2.5 niet past.
Ik zag deze.
Hier heb ik een tijdje mee naar het werk gereden, kan heel veel hebben.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ziet er idd ook leuk uit!!

Helaas geen reactie van Continental gekregen, maar uiteindelijk is de opzet geworden:
Voor: Continental X-King Performance (Andersom er op gelegd)
Achter: Continental Der Kaiser Projekt 2.4

Beiden heb ik op 15psi staan, oftewel 1 bar.
In vrijwel alle tutorials e.d. wordt geadviseerd om 60psi voor en 40psi achter te gebruiken, maar dit is echt veel te hard in mijn ogen ;)

Met die 15 psi (1 Bar) ben ik gisteren flink tekeer gegaan met een muurtje van bijna 60cm op hoppen, en enkele keren kwam ik daarmee met de achterband precies op de rand (scherpe rand ook).
Waar die Schwalbe met bijna het dubbele aan druk nog steeds snake bites kreeg, geeft deze geen krimp!
Zeer tevreden over het resultaat dus.

Nu nog even de precieze luchtdruk uitvinden, want ondanks dat ik enorm veel grip heb nu, rolt het natuurlijk iets minder soepel. Dus even de balans vinden. waarschijnlijk ergens rond de 20psi :)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als ik denk aan trial banden dan denk ik aan dikke slicks van relatief zacht rubber op een barretje of 3, maar kennelijk kan het ook met harde downhill bandjes op lage druk. Rij je ook meer dirt er mee dan? Lijkt me dat de noppen van een Kaiser alleen maar ten koste gaan van grip op asfalt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Het is natuurlijk ook niet alleen asfalt, maar b.v ook buizen, boomstammen, stenen/rotsen, etc.
Dus waarbij je band ook echt om het object heen pakt.

Ik heb nog geen dingen meegemaakt waar ik grip te kort kwam (wel balans en snelheid :) )
Maar wie weet naar mate ik beter wordt krijg ik wel weer een andere voorkeur. op dit moment voldoet dit prima! ;)
Plaats reactie