Goedkope wielen voor op het strand

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Dr. Bibber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 5 oktober 2016, 22:21

Voor mijn MTB ben ik op zoek naar nieuwe wielen om op het strand te rijden. Afgelopen jaar verwisselde ik iedere keer mijn banden als ik ging fietsen op een andere ondergrond maar daardoor gingen mijn buitenband steeds kapot door de bandenlichters. Nu wil ik dus een setje wielen met strandbanden, cassette en schijven samenstellen zodat ik makkelijk kan switchen. Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven omdat ik misschien een stuk of 10x per winterseizoen het strand op ga. Heeft iemand een goede tip voor een 29 inch wielset met snelspanners?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Doe een oproep in 'gevraagd'!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dr. Bibber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 5 oktober 2016, 22:21

Lars TB schreef:Doe een oproep in 'gevraagd'!
Ik ga toch liever voor nieuw, aangezien ik niet weet hoe er mee geragd is in het bos. Wil niet een set kopen waarbij de scheuren bij wijze van spreken al bijna in de velg zitten. Evengoed bedankt voor de tip!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dan is iets met bredere velgen lastiger te vinden in de goedkope klasse. Je zou eens bij Action Sports kunnen kijken, die verkopen misschien de goedkoopste zelf samen te stellen wielen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Of even op een actie bij Superstarcomponents wachten. Die hebben dan ook nog wel eens een mooie actie.
RCZ heeft momenteel ook DT Swiss in de aanbieding. Moet je je wel even inschrijven op de nieuwsbrief.
Plaats reactie