Fiets drager achterklep Audi A3 2016

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mario070 schreef:
Bram87 schreef:die kofferbak dragers zijn toch redelijk universeel? En voor zo'n klep-drager maakt het toch niet uit of het een e-tron is of niet?

https://www.rameder.nl/fietsendrager-f- ... 9-400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is idd de goedkoopste oplossing... :-q
Jamis Diablo schreef:Ze zijn behoorlijk specifiek, als je op de site van Thule kijkt, zie je ook veel verschillende modellen.
Audi Modellen passen dan soms wel weer op meerdere types auto maar er zit wel veel verschil tussen.
De link die jij noemt is voor een ouder model A3 en gaat niet passen helaas.
Dus het gaat geld kosten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Trekhaak voor de e-tron is er natuurlijk gewoon....zou toch wel iets zijn ben je lekker groen en verandwoord bezig....kun je geen fiets meenemen.... :lol: Audi 850euri en dat is begrijpelijk duur, maar de andere merk trekhaken gaan ook va 300+ euri is dan weer de prijs van de (dure) fietsdragers.... :(
Maar kijk even hier wij hebben natuurlijk alleen aan de gegevens e-tron niet heel veel dus zelf met je kenteken aan de slag https://www.auto-onderdelenexpert.nl/westfalia-7533007
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik denk dat westfalia met een va prijs van 132, euri niet duur is.... :lol: en de conditie= gloednieuw :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan moet ie er nog wel onder, en moet je natuurlijk nog aansluitmateriaal erbij hebben waar je canbus niet ziek van wordt.
Maar technisch wel fraaier dan een touwtjesdrager.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef:Dan moet ie er nog wel onder, en moet je natuurlijk nog aansluitmateriaal erbij hebben waar je canbus niet ziek van wordt.
Maar technisch wel fraaier dan een touwtjesdrager.
Rustig aan, eerst stap één....en we hebben tenslotte niet meer dan e-tron 2016 dus de uitvoering van de auto weten we niet of deze led verlichting heeft of niet of een S pakket heeft weten we ook niet 7 polig of 13 en ga zo maar door.... :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heb je ervaring met dakdragers? Ik moest er ook nooit veel van hebben tot we tijdens een alpentrip geshutteld werden door een auto met dakdragers. BIj een goede dakdrager (Thule) gaan de fiets(en) er erg makkelijk op en af, op het dak tillen is geen enkel probleem, ook niet bij wat zwaardere trailbikes. Je zet de wielen in de goot en duwt de fiets overeind. Mijn maatje heeft dagdragers op zijn auto en het is echt de snelste en makkelijkste methode om fietsen te vervoeren. Ik heb veel ervaring met trekhaak dragers, die werken prima maar je bent wel even bezig als je fietsen er een beetje netjes op wilt hebben. Met klepdragers is het een hoop gedoe om ze op de auto te zetten en zijn de minst stabiele optie. Daarnaast heb je snel schade aan de auto en aan je fiets als je er meerdere meeneemt. Hetzelfde maatje heeft er eentje gehad en vaak haalden we de wielen eruit om het gewicht te verlagen. Daarnaast moet je er ook nog op letten dat je verlichting en kentekenplaat zichtbaar blijven anders moet je ook daar een oplossing voor vinden en als er een lichtbalk op moet kun je net zo goed (of eigenijk beter) een trekhaak monteren.
Grootste nadeel van een dakdrager is dat je ook wel even bezig bent met (de) montage, bij frequent gebruik is het dus alleen handig als je hem er permanent op laat zitten. Dat heeft wat invloed op het verbruik van de auto en kan hinderlijk geluid opleveren.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mario070 schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Dan moet ie er nog wel onder, en moet je natuurlijk nog aansluitmateriaal erbij hebben waar je canbus niet ziek van wordt.
Maar technisch wel fraaier dan een touwtjesdrager.
Rustig aan, eerst stap één....en we hebben tenslotte niet meer dan e-tron 2016 dus de uitvoering van de auto weten we niet of deze led verlichting heeft of niet of een S pakket heeft weten we ook niet 7 polig of 13 en ga zo maar door.... :lol: :-D :-q
Achteraf monteren gaat niet, al een af fabriek.
Heeft te maken met een zwaardere koel unit die daarvoor nodig is. Dus aansluiten kan, maar dan zal hij niet starten.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

George schreef:Heb je ervaring met dakdragers? Ik moest er ook nooit veel van hebben tot we tijdens een alpentrip geshutteld werden door een auto met dakdragers. BIj een goede dakdrager (Thule) gaan de fiets(en) er erg makkelijk op en af, op het dak tillen is geen enkel probleem, ook niet bij wat zwaardere trailbikes. Je zet de wielen in de goot en duwt de fiets overeind. Mijn maatje heeft dagdragers op zijn auto en het is echt de snelste en makkelijkste methode om fietsen te vervoeren. Ik heb veel ervaring met trekhaak dragers, die werken prima maar je bent wel even bezig als je fietsen er een beetje netjes op wilt hebben. Met klepdragers is het een hoop gedoe om ze op de auto te zetten en zijn de minst stabiele optie. Daarnaast heb je snel schade aan de auto en aan je fiets als je er meerdere meeneemt. Hetzelfde maatje heeft er eentje gehad en vaak haalden we de wielen eruit om het gewicht te verlagen. Daarnaast moet je er ook nog op letten dat je verlichting en kentekenplaat zichtbaar blijven anders moet je ook daar een oplossing voor vinden en als er een lichtbalk op moet kun je net zo goed (of eigenijk beter) een trekhaak monteren.
Grootste nadeel van een dakdrager is dat je ook wel even bezig bent met (de) montage, bij frequent gebruik is het dus alleen handig als je hem er permanent op laat zitten. Dat heeft wat invloed op het verbruik van de auto en kan hinderlijk geluid opleveren.
Nee heb er helemaal geen ervaring mee, maar dit lijkt mij nu de beste optie als ik alle tips zo lees.
Achterin leggen kan natuurlijk, dat doe ik nu ook.
Maar ik ben vrij lomp en heb al wat krassen aan de binnenkant zitten daardoor...
En als je er iemand achterin zit wil het ook niet meer.
Ik ga me wat meer verdiepen in dakdragers, iedereen bedankt voor de goede adviezen :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb het allemaal niet gelezen....en m'n klomp is al gebroken.... :-? :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Blijven twee optie's open....inruilen voor een Toyota. ...of anders stoppen met biken....als niets anders kan of lukt.... :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:
George schreef:Heb je ervaring met dakdragers? Ik moest er ook nooit veel van hebben tot we tijdens een alpentrip geshutteld werden door een auto met dakdragers. BIj een goede dakdrager (Thule) gaan de fiets(en) er erg makkelijk op en af, op het dak tillen is geen enkel probleem, ook niet bij wat zwaardere trailbikes. Je zet de wielen in de goot en duwt de fiets overeind. Mijn maatje heeft dagdragers op zijn auto en het is echt de snelste en makkelijkste methode om fietsen te vervoeren. Ik heb veel ervaring met trekhaak dragers, die werken prima maar je bent wel even bezig als je fietsen er een beetje netjes op wilt hebben. Met klepdragers is het een hoop gedoe om ze op de auto te zetten en zijn de minst stabiele optie. Daarnaast heb je snel schade aan de auto en aan je fiets als je er meerdere meeneemt. Hetzelfde maatje heeft er eentje gehad en vaak haalden we de wielen eruit om het gewicht te verlagen. Daarnaast moet je er ook nog op letten dat je verlichting en kentekenplaat zichtbaar blijven anders moet je ook daar een oplossing voor vinden en als er een lichtbalk op moet kun je net zo goed (of eigenijk beter) een trekhaak monteren.
Grootste nadeel van een dakdrager is dat je ook wel even bezig bent met (de) montage, bij frequent gebruik is het dus alleen handig als je hem er permanent op laat zitten. Dat heeft wat invloed op het verbruik van de auto en kan hinderlijk geluid opleveren.
Nee heb er helemaal geen ervaring mee, maar dit lijkt mij nu de beste optie als ik alle tips zo lees.
Achterin leggen kan natuurlijk, dat doe ik nu ook.
Maar ik ben vrij lomp en heb al wat krassen aan de binnenkant zitten daardoor...
En als je er iemand achterin zit wil het ook niet meer.
Ik ga me wat meer verdiepen in dakdragers, iedereen bedankt voor de goede adviezen :-q
Goede keuze denk ik. Hoewel je vast niet alle klepdragers over 1 kam moet scheren, heb ik er slechte ervaringen mee (thule op een V40 2004, gelukkig een oude auto dus!). De haakjes aan de bovenkant gingen eigenlijk alleen met grof geweld erop en eraf. En de haakjes aan de onderkant moeten ook al los zijn, als je dan nog aan het stoeien bent met de haakjes aan de bovenkant en je staat in je uppie, dan is het erg lastig om de onderste haken niet tegen je auto te laten knallen (zeker in het donker.. :oops: ).
Voor mij geen klepdragers meer dus. Ik ben er gelukkig met een oude auto achter gekomen en kon nu mooi een auto met trekhaak uitzoeken als vervanging :)
Ik denk dat dit de afweging moet zijn: Trekhaak>dakdragers>achterin>klepdrager
Succes!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blij dat ik een oude Volkswagen heb...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mario070 schreef:Ik heb het allemaal niet gelezen....en m'n klomp is al gebroken.... :-? :(
Soms volg ik je niet helemaal :-D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Prulleman schreef: Ik denk dat dit de afweging moet zijn: Trekhaak>dakdragers>achterin>klepdrager
Succes!
Ik had hiervoor een Peugeot 308 met zo'n kunststof dakspoiler en geprobeerd een kofferklep drager te monteren, maar die zaten klemvast tussen spoiler en dak. Geen succes dus.
Jouw volgorde van opties is nu ook mijn beeld geworden ja :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel slim gedaan, eerst een ander fietsje, en dan pas vertellen dat je een rete dure fietsendrager oplossing nodig hebt voor je nieuwe auto :-q
Was andersom nooit gelukt :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie