Montagestandaard vraag

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ypuh schreef:
Mrcrown schreef:Bedankt allemaal voor de reactie, ben weer een stukje wijzer geworden.
Ga voor de Park Tool PCS-9, denk dat dit het onderhoud stuk makkelijk zal maken.
https://www.rosebikes.nl/park-tool-pcs- ... ard-852492
Mooie prijs ook, makkelijk dat hij kan worden ingeklapt aangezien de niet zo
super grote schuur die ik heb.
Dacht dat ze al wel wat lastiger leverbaar en duurder geworden waren, maar voor deze prijs kan ik hem van harte aanraden! Zoals Kermit al opmerkte, investeer iets meer in je gereedschap en je doet het maar 1x en vergeet de aanschafprijs in no-time.
Bokmaaa schreef:Een Lidl standaard is een prima ding, maar na een lente en zomer van wekelijks gebruik merk ik al dat er wat speling op de klem komt.
Dat dus. Ik gebruik die van mij bijna dagelijks (3-4x per week). Voor schoonmaken, ketting smeren tot volledige frames opbouwen. Als het goed werkt gebruik je hem ook automatisch vaker.
Bike schoonmaken in de standaard, echt?? En voor een ketting te smeren hang ik mijn bike al helemaal niet in de standaard.
Ik heb ook die lidl standaard, en merk nog niets van speling. Ik heb die toch al een aantal jaar in gebruik. Maar ik gebruik de mijne dan ook enkel om aan mijn fiets te sleutelen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik hang mijn fiets ook in de standaard om schoon te maken met de tuinslang en een sopje.

Dat staat de standaard natuurlijk wel buiten in de tuin :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:wink: In de standaard schoonmaken natuurlijk!, kan je ook goed aan de onderzijde erbij, en prima bij de ketting en de tandwieltjes :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De Lidl standaard is bij mij nu toch echt af. Had al 2 slangenklemmen gebruikt, maar het einde is nu echt in zicht. Heb bij Mantel de Trivio stabdaard besteld. Was in de Blow Out sale €64,- Ben benieuwd, de reviews zijn ,op het in elkaar zetten na, positief
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vanwege die zware fiets heb ik nu de Parktool PRS-25, dat ding staat echt als een huis. Zelfs met 23kg fiets erin... :)

De rechter op deze foto:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik heb de middelste. Top ding. Gaat al 10 jaar zonder problemen mee. Was prijzig vond ik toen maar is iedere cent dubbel en dwars waard. Ook zware stadfietsen gaan er prima in. Wel het extra bakje er bij bestellen. voor je bierfles en gereedschap
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Die middelste (PCS-10) heb ik ook. Perfect als je ‘m niet te vaak opklapt en opbergt. Doe je dat wel, kies dan de rechter (PCS-25).
Vorsprung durch Pedantik.
JohnK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 14 april 2016, 22:18
Mijn mountainbike: Supercaliber / Epic HT

Kijk idd ook eens naar een Trivio, momenteel bij Mantel in de sale als ik mij niet vergis..
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb hier nog zo'n Lidl / Halfords montage standaard staan die ik nooit gebruik.
Is maar weinig gebruikt want ik vind het een gammel ding.
De meningen zijn verdeeld over deze standaarden, in dit topic is ook gepost dat gebruikers het een prima ding vinden.
Ik dus niet en hij staat me in de weg.
Als iemand deze wil hebben dan is ie gratis af te halen in Ede, stuur maar een pm.
De eerste mag 'm hebben.
Als niemand 'm wil hebben gaat ie in de uit ijzer bak op m'n werk, maar als ik er een andere biker blij mee kan maken dan liever dat. :bier:
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Bonanza schreef: zo 2 september 2018, 20:16 De Lidl standaard is bij mij nu toch echt af. Had al 2 slangenklemmen gebruikt, maar het einde is nu echt in zicht. Heb bij Mantel de Trivio stabdaard besteld. Was in de Blow Out sale €64,- Ben benieuwd, de reviews zijn ,op het in elkaar zetten na, positief
Als je een bokkepoot, zo'n platte kwast met knik, gebruikt kun je overal bïj komen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De standaards van de Lidl werken wel aardig, en zeker wanneer je geen standaard hebt is het een openbaring.
Echter er zijn ook betere. Het grootste nadeel van de Lidl standaard vind ik dat het ding veel ruimte inneemt wanneer je `m helemaal uitklapt.
De constructie bestaat uit 4 poten, met een spanwijdte van dik 2 meter. Dat maakt dat je moet opletten waar je je voeten neerzet.
Voor die 3 tot 4 tientjes is ie prima geprijsd en daarmee is de prijs/kwaliteit ook wel in orde. Al kan ik me wel voorstellen dat er betere zijn.

Zelf gebruik ik voor de kleine afstelklusjes of het vervangen van een ketting of remblokken een kleine standaard waarbij het achterwiel vrij hangt van de vloer. I.i.g. handiger qua formaat in huis (helaas geen voldoende grote schuur) dan zo`n grote standaard.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Zal wel vloeken zijn hier.....waarom niet hangen. Onderhoud doe je toch op dezelfde plek aan je werkbank 9 van de 10 keer. Die ene keer kan wel zonder , bv op camping.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

wpee schreef: vr 14 december 2018, 07:48 Zal wel vloeken zijn hier.....waarom niet hangen. Onderhoud doe je toch op dezelfde plek aan je werkbank 9 van de 10 keer. Die ene keer kan wel zonder , bv op camping.
Zal bij de meesten wel hetzelfde als bij mij zijn. Ruimtegebrek.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

wpee schreef: vr 14 december 2018, 07:48 Zal wel vloeken zijn hier.....waarom niet hangen. Onderhoud doe je toch op dezelfde plek aan je werkbank 9 van de 10 keer. Die ene keer kan wel zonder , bv op camping.
Heb twee van die katrolsystemen thuis maar nu toch het ding van Lidl gekocht. De fiets heeft nog niet weer aan de lift gehangen. Dat Lidl ding is echt waar voor z'n geld! Ik kom nu thuis, spoel m'n fiets af en hang 'm in de montagestandaard te drogen (verwarmde garage) Daarna even wat water wegblazen met het compressortje en klaar is ie. Vooral voor groter onderhoud werkt het zoveel beter. Moest laatst balhoofdlagers even voorzien van nieuw vet; eitje. Was aan de katrollen altijd een crime. Kan 'm iedereen aanbevelen als ie weer komt.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

wpee schreef: vr 14 december 2018, 07:48 Zal wel vloeken zijn hier.....waarom niet hangen. Onderhoud doe je toch op dezelfde plek aan je werkbank 9 van de 10 keer. Die ene keer kan wel zonder , bv op camping.
Ik hang hem wel eens op wanneer ik bij familie op bezoek ben en om eenderwelke reden mijn standaard niet bij me heb, maar dat blijft toch een noodoplossing.
- minder stabiel vooral zijdelings,
- touwtjes weekend maar in een richting waardoor het meeste waarbij je een grote verschil in CoG hebt, niet voor een stabiel conditie zorgt
- hoek is lastiger in te stellen,
- stuur draaien is in de regel niet mogelijk
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie