Nieuwe wielen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Douwez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 augustus 2018, 11:16

briantevelthuis schreef:Als je echt 120 kg bent zou ik je adviseren om een set te laten bouwen en zoals Lars hierboven al vermeld met de Spank Oozy trial 295 velgen of de DT Swiss EX471.
Hierin een goede naaf met grote en sterke flenzen zoals de Hope Pro 4. Gaat boven je budget weet ik maar dan blijft het goed en heb je er veel plezier van. Dan maar iets langer sparen......;-)
En oh ja diegene die je wiel bouwt bepaald de eindkwaliteit wat ik ermee wil zeggen is dat als het te goedkoop is het waarschijnlijk uit de spaakmachine komt.
En op het rondje in Hellendoorn komen er serieuze krachten op je wiel dus maak een verstandige keuze.
Ja ik ben echt 120kg. En nee niet echt dik. Gewoon groot en gespierd. Lol..
Maar ik heb al hier en daar contact gezocht voor een handgemaakt setje.. Heb zeker gemerkt met wat zachtere banden nl dat ik veel rol heb met de standaar wielen (veel te smal natuurlijk)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb goede ervaringen met Bryan van BikeWheels. Daar heb ik een wielset voor mijn racefiets laten bouwen en daar was ik zeer tevreden mee. De set wordt tegen geringe kosten heel stevig verpakt opgestuurd. Je kunt hem altijd ook even bellen ter oriëntatie...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Een maat van me(ruim 130kg) rijdt nu al een aantal jaar met de Flow EX icm 240s naven.
Gebouwd door een goede wielbouwer(ForceWheelz)
De set geeft geen krimp, hij doet er echt alles mee.
Qua vermogen wat hij wegtrapt is echt eng, maar dat ter zijde.
Of de Flow MK3 geschikt is weet ik niet, maar die is ook lekker breed.
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

roush99 schreef:Kijk eens bij RCZ, daar zijn de M en E1700/1900 al een paar weken in de aanbieding voor nog geen EUR200: http://www.rczbikeshop.com/nl/mtb1/whee ... swiss.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Wel even inschrijven voor de nieuwsbrief om de kortingscodes te ontvangen (op de website staan de wielsets namelijk voor EUR400). Overigens is het max. berijdersgewicht van de M-serie 120kg en van de E-serie 130kg, dus de laatste lijkt een veiligere optie met jouw gewicht.
Ik neem aan dat die aanbieding inmiddels voorbij is? Ben druk opzoek naar een leuke set en de E1700 lijkt me wel interessant voor een scherpe prijs. Ze staan nu iig allemaal voor rond de €400,-.

Edit: Aanbieding gevonden via de nieuwsbrief en besteld aangezien vandaag de laatste dag was. Wat een koopje, €211 incl. voor een set van 1.926g met DT 350 boost hubs en DT Competition spaken. Bedankt voor de tip!

Wel 16 weken levertijd i.v.m. private sale. Hopelijk blijft dat beperkt tot 4-5 weken.
Plaats reactie