Offset en A2C vraag ivm aanschaf andere carbon voorvork.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Momenteel bezig met een andere carbon voorvork voor mijn Ridley Blast (balhoofdhoek 71) er zit nu een "carbon" voorvork in van Ridley zelf, aangezien deze niet echt van carbon schijnt te zijn maar van aluminium met wat carbon er omheen, nu uitgekomen bij deze twee carbon vorken, eentje is van Flyxii de andere van Tideace.

Nu mijn vraag, de vork die er nu inzit heeft een Axel to crown (A2C) van 490, met en offset van 40 mm wat de oorspronkelijke sag is vd geveerde vork weet ik niet, tis in ieder geval er eentje geweest met een veerweg van 100 mm.

De vork van Flyxii heeft dezelfde offset en de A2C is ook hetzelfde, de vork van Tideace echter, heeft een offset van 45 mm en de A2C is...480 ga ik dit verschil merken en zo ja waaraan ga ik dit merken, of is dit te verwaarlozen.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Als je dr uit bent en wat nieuws hebt, wil ik je oude misschien wel van je overnemen :)
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

hendrikjan schreef:Als je dr uit bent en wat nieuws hebt, wil ik je oude misschien wel van je overnemen :)
U heeft een PB :-D
Plaats reactie