Verende - of Flexibele zadelpen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ruud67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost ebs pro 29, Trek Top Fuel 9

Er staat op dit moment een 27,2 mm thudbuster LT op MP voor een redelijke prijs. Ik heb zelf met de dikkere zadelbuis uitvoering gereden en het verschil is enorm op bijvoorbeeld wortels en kuiltjes. Ik zou het proberen als ik jou was.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat je ook van een Thudbuster vindt, qua opvangen van klappen is dat van een hele andere orde dan de ietwat flexende zadelpennen zoals een Syntace HiFlex en soortgenoten. Je vergelijkt vering (7cm!) met flex.

Alleen vraag ik me nog steeds af of je op die manier voorkomt dat een frame gaat scheuren, of het verminderen van de impact daarvoor genoeg is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Ik heb nu even een tita pen gemonteerd. Die lt op Mp even vragen gesteld. We gaan het zien
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

kermit schreef:Volgens mij staat een Thudbuster op eenzame hoogte tussen de verende zadelpennen, maar dat is wel een pen die wat setback heeft. De ST (short travel) biedt naar mijn idee te weinig veerweg om echt effectief te zijn, dus ik zou altijd voor de LT versie gaan als je die route kiest.
Voor wat het waard is: uit de hoek van de Speed Pedelecs hoor ik hele goede verhalen over de Kinekt Bodyfloat

Afbeelding

Is wel weer een stukje duurder dan de Thudbuster. Setback is 24-28 mm en aan een '0 mm-versie' wordt gewerkt.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Hij staat er weer op.. had er nl 1 op mp gezien:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben mij er eentje...
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Ja maar dat is er eentje waar ik niet bepaald vrolijk van wordt na het lezen van enkele reviews.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

skidje schreef:Ja maar dat is er eentje waar ik niet bepaald vrolijk van wordt na het lezen van enkele reviews.
Oke ;) dat wist ik niet... ik ken de pen verder ook niet maar dacht deel het toch even voor de zekerheid!
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie