Syncros wielen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn fiets op te bouwen en heb al heel wat spulletjes verzameld, zo ook mijn wielen. Ik ga uiteindelijk met 2 wielsets rijden, in de winter 29 inch en lente/zomer/herfst met 650b+.

Omdat ik de fiets snel klaar wil hebben en ik mijn 29 inch setje minder belangrijk vind en deze daarom ook goedkoper mag zijn heb ik deze alvast gekocht zodat... wanneer het frame binnen is ik in ieder geval kan rijden. Het is een gebruikte set synros xr 2.0 wielen maar er valt voor de rest weinig over te vinden, behalve dat het straight pull spaken zijn en 28 per wiel. Ik weeg toch al snel met bepakking 105 kg, nu is de vraag, gaan de wielen dit leuk vinden?
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ken de wielen niet, dus een echt antwoord kan ik niet geven.
Maar het zal wel goed moeten gaan, want je hebt ze al gekocht ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik denk vergelijkbaar met een set DT Swiss X1900.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bij mijn weten zijn het geen ultra-lichte velgen. Ze zullen dus niet zomaar kapot gaan. Hooguit is de stijfheid wat onder de maat, maar het klinkt niet alsof je dat extreem nodig gaat hebben.

Zelfs als je wielen het niet leuk vinden: doorrijden tot het kapot gaat. Dat kan nog heel lang duren en dan kun je altijd nog een ander setje scoren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik had inderdaad ook wel die gedachte want ik heb ze voor een prikkie gekocht.

Ik zal met deze wielen wel een keer naar duitsland gaan maar voor het betere werk zal er een 650b+ set komen die beter bestand is tegen het zware werk.

@ Lars, ik zal je advies opvolgen, gewoon rijden en kijken wanneer het kapot gaat :D
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hmmmmm. Gewoon rijden misschien toch niet.

Ik zou zeggen laat je makker de wielenbouwer er voor zorgen dat de spaakspanning zo gelijk mogelijk is en hoog genoeg. Een echte vakman maakt het verschil. En dan pas gaan rijden, je moet toch nog wachten meen ik :roll: Zo gaat het vast minder snel stuk.

Het is met betrouwbaarheid net zoiets is als met fitness: don’t wish for it, work for it.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik ga toevallig morgen bij hem langs en zal ze meenemen.

Inderdaad, tijd zat.... Ik gok nog 1 of 2 weekjes voordat het spul binnen is. Thanks voor de tip, je hebt inderdaad gelijk. Voorkomen is beter als genezen.
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie