Welke wielset

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ja ik weet het.....deze vraag is op het forum al veel vaker gesteld.
Ik kan alleen het passende antwoord niet vinden. Ennn...ik zie door de boompjes het bos niet meer.
Ik rijd sinds ruim een jaar met volle tevredenheid op een Cube stereo HPC race 120.
Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan maar in grote lijnen is de fiets nog zoals hij is afgeleverd.

Zoal gezegd heb ik weinig te klagen over de fiets en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ik heb alleen wel het idee dat ik tegen de grans van mijn wielset aan loop.
De fiets is standaard afgemonteerd met een Fulcrum Red 44 wielset. Hier heb ik op zich geen problemen mee maar qua stijfheid is dit geen top set.
Ik rijd voornamelijk op mijn "thuis"route Zeddam, Groesbeek, UH, en de Posbank. Wanneer de agenda het toelaat af en toe een tripje Ardennen, Duitsland.
Mijn gewicht incl. Camelbak kleding e.d. zal zo rond de 95 kilo liggen.
Ik ben niet per se op zoek naar een peperdure wielset en gewicht is mooi meegenomen maar niet bepalend.

Graag advies.............
Wat zal ik zeggen...…..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kernwoorden: voldoende spaken, stevige niet te smalle velg, goede bouwer.

Met andere woorden, een conventionele wielset die door iemand gemaakt is die weet wat hij doet.
Afhankelijk van je budget kun je dan peperdure naven of meer basic kiezen, of iets ertussenin. Naafgewicht speelt amper een rol. Maar ik zou het iig gewoon bij 32 spaken houden en een velg tussen 25 en 30mm binnenbreedte is mooi voor de gangbare bandenmaten (2.25 ~ 2.35).
DONEER JE OOK?