IS to PM adapter en ruimte voor klauw/frame

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ook benieuwd naar de verschillende IS - PM adapters die gemakkelijk te krijgen zijn? Onderstaande adapters zijn IS -> 180mm. Of de andere maten eenzelfde verhouding laten zien? Geen idee ;)

SRAM
Afbeelding

Magura
Afbeelding

Shimano
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RuudRuud op zo 15 juli 2018, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Ik verwacht dat je met een shimano bracket (https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... 2000-26793" onclick="window.open(this.href);return false;) al meer clearance hebt, doordat de klauw verder richting het achterste montage-punt op het frame wordt gepositioneerd.

Gezien je alle mogelijke brackets al hebt besteld, zullen we binnenkort weten of het inderdaad voldoende ruimte geeft :D
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Als je echt niets passen gaat vinden kan je er altijd nog 1tje laten frezen uit een blokje aluminium.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Magura heeft ook adapters.
Die zijn wat duurder dan Shimano, maar daar zal de MT7 wel op passen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Magura past net. Dan zit er een paar tienden mm tussen. De Shimano creëert verreweg de meeste ruimte.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

ah, je hebt de bestelde brackets binnen gehad? Misschien leuk om nog een fototje te posten van het resultaat? Kan hier in de toekomst ook iemand wat mee! :D
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Dat zat wel in de planning maar de fiets moet vandaag mee op een last minute gewijzigde vakantie dus ik heb nog niets gemonteerd en ga met de M8000-remmen naar beneden :)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Done ;)
Plaats reactie