Vervanging voor Magura MT2 remmen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
SaberOne
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 15:30
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2012

Ik heb op dit moment Magura MT2 op mijn Cube LTD Race modeljaar 2013. Alleen ze piepen als een gek zodra het maar een beetje regent, en ik merk dat de remkracht niet je van het meer is. De remblokken zijn nog niet versleten en ze de leidingen zijn niet al te lang geleden ontlucht.

Ik zat dus met een schuin oog te kijken naar vervanging, en ik zag nu vaak de Magura MT5 langskomen vanwege de gunstige prijs prestatie verhouding.

Nu is mijn vraag of dit een logische/slimme vervanging is voor de MT2. Of zijn er betere alternatieven die max om en nabij de 150 euro zijn voor een set (exclusief de schijven).
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Heb zelf ook de MT5 en zijn naar mijn mening topremmen. Wellicht voor NL wat overkill maar nog altijd zeer goed doseerbaar en daardoor erg geschikt voor mijn rijstijl en persoonlijke voorkeuren. Heb ook nog XT remset overwogen (zelfde prijscategorie) en ondanks dat de kwaliteit vergelijkbaar is, heeft die rem meer een aan of uit karakter. Het is dus maar net wat je zelf prettig vindt. Van MT5 heb ik nog geen moment spijt gehad. Succes met je keuze
Frankv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 11:46
Mijn mountainbike: Geldrop

Klinkt als vuile/'vette' schijven. Ik zou die eerst eens goed schoonmaken en een schuurpapiertje over de blokken halen.
Groeten,
Frank

Cube Reaction SL 2018
SaberOne
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 15:30
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2012

Frankv schreef:Klinkt als vuile/'vette' schijven. Ik zou die eerst eens goed schoonmaken en een schuurpapiertje over de blokken halen.

Hij gaat zometeen naar de lokale fietsenmaker, ik wilde hem twee weken geleden al laten checken, maar ze hadden het extreem druk. Het zou zomaar kunnen dat de blokken vies zijn. De belangrijkste reden waarom ik naar fietsenmaker wilde is omdat mijn voorvork extreem trilt bij zacht tot half zacht remmen. Maar juist bij harder remmen niet. Daar schrok ik nogal van, vandaar dat ik al een beetje aan het rondkijken was voor nieuwe remmen. En ja als ik me verveel ga ik onnodig geld uit willen geven, ik denk dat dat voor meerdere hier herkenbaar is :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SaberOne schreef:
Frankv schreef:Klinkt als vuile/'vette' schijven. Ik zou die eerst eens goed schoonmaken en een schuurpapiertje over de blokken halen.

Hij gaat zometeen naar de lokale fietsenmaker, ik wilde hem twee weken geleden al laten checken, maar ze hadden het extreem druk. Het zou zomaar kunnen dat de blokken vies zijn. De belangrijkste reden waarom ik naar fietsenmaker wilde is omdat mijn voorvork extreem trilt bij zacht tot half zacht remmen. Maar juist bij harder remmen niet. Daar schrok ik nogal van, vandaar dat ik al een beetje aan het rondkijken was voor nieuwe remmen. En ja als ik me verveel ga ik onnodig geld uit willen geven, ik denk dat dat voor meerdere hier herkenbaar is :D
Ook dat trillen kan aan de remblokken liggen, dus schijf schoon maken en nieuwe blokjes monteren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie