E-thirteen TRS+ cassette 9-46

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Tijdens een algemene check en onderhoud kwam ik erachter dat er nogal wat speling om mijn e-thirteen TRS+ cassette zit. En dan waar de 2 delen van de cassette in elkaar "klikken" ( zie video link ). Is dit normaal of hebben misschien nog meer mensen deze cassette en merken dit ook.. Lijkt mij dat er niet zoveel speling op mag zitten! Heb de 2 delen al even los gehaald schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Maar de speling blijft...

In totaal denk 1000km mee gefietst.


https://www.youtube.com/watch?v=H9BWQDIq6FM
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb geen speling. Meer dan 4000 km gereden. Lijkt me niet normaal.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Geen speling voor jaar na >6000km, en ook nu nog niet na bijna 3000km met mijn 2e.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Oké, goed om te weten. Dan maar even mailtje sturen. Bedankt. :-q
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Wordt opgelost. Garantie :)
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Sebastian3 schreef:Wordt opgelost. Garantie :)
Ja de garantie bij E-13 is uitstekend. Fijn om te weten als je er dan toch een keer gebruik van moet maken. Maat van me zijn carbon e-13 wiel door eigen toedoen kapot. Gewoon een nieuwe want Aaron Gwin lukt het niet om ze kapot te krijgen dus levenslange garantie no questions asked. Dan sta je achter je product !
Pedal damn it!!
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

nightcrawl schreef:
Sebastian3 schreef:Wordt opgelost. Garantie :)
Ja de garantie bij E-13 is uitstekend. Fijn om te weten als je er dan toch een keer gebruik van moet maken. Maat van me zijn carbon e-13 wiel door eigen toedoen kapot. Gewoon een nieuwe want Aaron Gwin lukt het niet om ze kapot te krijgen dus levenslange garantie no questions asked. Dan sta je achter je product !

Had inderdaad al wel gehoord dat de garantie goed was bij e-thirteen ( zoals het hoort ).
Mooi zo :)
Plaats reactie