Syncros Dropper: 'van Fox' en even goed als Fox Transfer?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben me serieus aan het orienteren op een Spark RC, standaard zonder dropper.
Heb nu een Fox Transfer: top! Maar de zadelbuisdiameter verschilt, dus zou ik evt een nieuwe dropper moeten kiezen. Weer een Transfer?

Nu hoorde ik van de LBS dat de Syncros droppers ook van Fox kwamen?
Klopt dat?
En is het 'binnenwerk' (de functie dus) even goed en betrouwbaar als bij de Transfer?
Op internet las ik niet zoveel lovende commentaren over de Syncros Dropper, maar ook niet zoveel slechte.
Wie weet hier meer over?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

https://www.syncros.com/us/en/product/s ... 4430001141" onclick="window.open(this.href);return false;

Op basis van het uiterlijk vrijwel zeker gelijk aan een TransX / BrandX. Wordt ook als OEM gebruikt onder eigen merknaam door o.a. Cube, Canyon, Kona, Raceface, etc.

NSMB heeft de Raceface versie getest en uit elkaar gehaald. Lijkt intern op een Reverb maar dan voor de helft van de prijs.

Ik heb zelf de Canyon versie op mijn Spectral, die voldoet tot nu toe prima maar de Spectral wordt maar 2x per jaar een paar weken gebruikt als ik in Europa ben.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Waarom geen Scott Spark 920? Die heeft standaard ook een dropper inzitten en scheelt financieel ook wat? Kun je het geld bijvoorbeeld gebruiken voor een setje dikke wielen :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Omdat ik echt de lichtere RC met 100mm wil.
Die past meer bij mijn smaak (al besef ik dat de stevigere iets zwaardere 920 misschien beter past bij mijn stevige rijstijl bergaf...). De gewone verschilt qua geometrie van de RC. De RC heeft een iets scherpere stuurhoek, maar is voor een racefully nog steeds relatief 'lui'. En heeft meer dan voldoende afdaal/trail-potentieel. En 100mm veerweg is genoeg, 120mm hoeft niet perse.

Het wordt dus een RC, maar wel met dropper. Heb nu ook een race/marathofully, met dropper.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

aurelius schreef:Ben me serieus aan het orienteren op een Spark RC, standaard zonder dropper.
Heb nu een Fox Transfer: top! Maar de zadelbuisdiameter verschilt, dus zou ik evt een nieuwe dropper moeten kiezen. Weer een Transfer?

Nu hoorde ik van de LBS dat de Syncros droppers ook van Fox kwamen?
Klopt dat?
En is het 'binnenwerk' (de functie dus) even goed en betrouwbaar als bij de Transfer?
Op internet las ik niet zoveel lovende commentaren over de Syncros Dropper, maar ook niet zoveel slechte.
Wie weet hier meer over?
Ik zou zweren dat ik daar nog geen twee weken geleden iets over heb gelezen, op PB, bikeradar, singletrack, of een ander... maar ik kan het niet meer terugvinden. Voor wat ik me herinner is de cartridge inderdaad Fox-made. Ik weet alleen niet meer aan welke ze de voorkeur gaven, de syncros of de fox. Irritant, dat ik het niet kan vinden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De FOX Transfer wordt op het moment alleen geleverd onder de naam FOX, Marzocchi en sinds kort ook Race Face (RF heeft dus als dure dropper een FOX en als goedkope een Brand-X). Deze 3 merken behoren tot dezelfde groep.

Je LBS haalt dus wat door elkaar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, dan zal ik ook wel wat door elkaar halen. Maar ook dan kan ik dat artikeltje niet meer terugvinden, grrrr....
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

aurelius schreef:Ben me serieus aan het orienteren op een Spark RC, standaard zonder dropper.
Heb nu een Fox Transfer: top! Maar de zadelbuisdiameter verschilt, dus zou ik evt een nieuwe dropper moeten kiezen. Weer een Transfer?

Nu hoorde ik van de LBS dat de Syncros droppers ook van Fox kwamen?
Klopt dat?
En is het 'binnenwerk' (de functie dus) even goed en betrouwbaar als bij de Transfer?
Op internet las ik niet zoveel lovende commentaren over de Syncros Dropper, maar ook niet zoveel slechte.
Wie weet hier meer over?
Marc => Yep Uptimizer
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

aurelius schreef:Omdat ik echt de lichtere RC met 100mm wil.
Die past meer bij mijn smaak (al besef ik dat de stevigere iets zwaardere 920 misschien beter past bij mijn stevige rijstijl bergaf...). De gewone verschilt qua geometrie van de RC. De RC heeft een iets scherpere stuurhoek, maar is voor een racefully nog steeds relatief 'lui'. En heeft meer dan voldoende afdaal/trail-potentieel. En 100mm veerweg is genoeg, 120mm hoeft niet perse.

Het wordt dus een RC, maar wel met dropper. Heb nu ook een race/marathofully, met dropper.

Duidelijk :-q

Je koopt in iedergeval een erg puike bike!!! In welke kleuren combo?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tsja... wat 2019 gaat brengen... dus, uh....
Nog even afwachten, zal binnenkort wel bekend worden.
(Ik overweeg de RC Pro, ik hoop niet zo'n gele als 2018, maar als het moet... dan moet het :winkie: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

aurelius schreef:Tsja... wat 2019 gaat brengen... dus, uh....
Nog even afwachten, zal binnenkort wel bekend worden.
(Ik overweeg de RC Pro, ik hoop niet zo'n gele als 2018, maar als het moet... dan moet het :winkie: ).
haha tja afwachten wat voor moois er terug voor komt....
In 2018 hadden ze hem ook in zwart-wit... hopelijk komen er meerdere kleuren(combo's)....
altijd leuk een nieuwe bike uitzoeken :-q :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dit was de review die ik bedoelde: https://www.pinkbike.com/news/review-ra ... -post.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Thnx, die review kende ik ook inderdaad.
Maar zoals Niels al wist te vertellen: de Syncros zou dus een TransX / BrandX zijn, uit de goedkopere koker van RaceFace. En de review uit Pinbike gaat over de duurderde, die eigenlijk gelijk is aan de Transfer. En zoals Lars vertelde: die aanbieders zitten allemaal in dezelfde 'groep'.

Gaat voor mij dan in ieder geval niet de Syncros worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Deze dropper komt niet uit de koker van Raceface. Raceface heeft 'm, net als Syncros, CRC (BrandX), Cube, Canyon etc. gewoon uit een Taiwanese catalogus ingekocht.

In het topic over droppers hebben de meesten trouwens goede ervaringen met de BrandX.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ok, nu geheel duidelijk, thnx!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie