Verschil in Fox36 poten

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Hallo allen,

Zelf ben ik in het bezit van een Fox36 RC2 met 20mm steekas uit 2016. Onlangs heb ik voor een vriend een 2017 variant gekocht (verder exact dezelfde specs). Voor zover ik weet zijn de 2016 en 2017 vrij identiek en kwam in 2018 pas weer een echt geupdate 36 uit.

Nou verbaasde het me dat ik toch een verschil ontdekte tussen deze twee vorken, en wel in de klemming van de steekas. Dus na wat zoeken vond ik toch wel wat kleine verschillen tussen de 2016 en 2017, maar dit waren allemaal zaken binnen in de vork.

Afbeelding

Iemand een idee waar dat extra luikje in het 2017 model is? Zou het een beetje hetzelfde principe zijn als de 15mm QR versie (waarbij ook een dergelijk luikje zit waarmee je de gesloten stand van de QR kan draaien)? Al lijkt me dat minder nuttig zonder een QR hendel..
Ik kon wel vinden dat bij de 20mm->15mm conversie kits het luikje inclusief schroefje bijgeleverd wordt, maar nog altijd onduidelijk wat het nut ervan is of hoe Fox het benoemd.

Of als iemand informatie kan vinden over waar er ergens in reviews of persberichten deze update benoemd is hoor ik het ook graag!
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Fox heeft voor het 2017 model (gelukkig) het schroefdraad waar de as in gaat op een los onderdeel gezet. Dat onderdeel zie jij zitten. Bij de 2016 en oudere modellen zat het draad in de onderpoot. En omdat het maar 3 windingen waren ging dat heel vaak stuk omdat men de steekas te strak aandraaide of omdat er vuil tussen zat. Dan kon je dus weer nieuwe onderpoten kopen..
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

DaanCramer schreef:Fox heeft voor het 2017 model (gelukkig) het schroefdraad waar de as in gaat op een los onderdeel gezet. Dat onderdeel zie jij zitten. Bij de 2016 en oudere modellen zat het draad in de onderpoot. En omdat het maar 3 windingen waren ging dat heel vaak stuk omdat men de steekas te strak aandraaide of omdat er vuil tussen zat. Dan kon je dus weer nieuwe onderpoten kopen..
Thanks! Zoiets verwachtte ik al maar ik kon het nergens terugvinden. Lijkt me toch wel een noemenswaardige update
Plaats reactie