Advies 2.6 banden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik heb momenteel de volgende banden op mijn Dartmoor Hornet:

-Schwalbe Magic Mary Evolution ADDIX Soft Apex 27.5+ Folding Tyre 2.6 - Voor

-Schwalbe Nobby Nic Evolution ADDIX Speedgrip SnakeSkin Apex 27.5+ Folding 2.6 - achter


Nu moet ik zeggen dat het me allemaal nog redelijk meevalt gezien de tractor magic marry band voor maar het mag toch wel iets sneller rollen allemaal.
Ik zat te denken om de Nobby nic voorop te leggen en dan achter een sneller rollende band te doen, kan iemand mij een goede band aanraden die nog tegen een stootje kan en toch lekker rolt?
Fiets namelijk ook nog weleens op de weg om wat trappetjes te rijden in de stad en dan voel je de weerstand toch wel aardig.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Nobby nic aan de voorkant vindt ik persoonlijk een drama, maareen rock razor aan de achterkant is wel super, wel met apex nemen dan

Ik ben nu overgestapt naar continental, de baron projekt 2.6apex. Bevalt me qua stevigheid veeeel beter dan de schwalbe apex banden(heb ook een set magic mary/nobby nic liggen)
Laatst gewijzigd door novaterra op ma 11 juni 2018, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Maxxis Forekaster en Rekon...?
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

novaterra schreef:Nobby nic aan de voorkant vindt ik persoonlijk een drama, maareen rock razor aan de achterkant is wel super, wel met apex nemen dan

Ik ben nu overgestapt naar continental, de baron projekt 2.6apex. Bevalt me qua stevigheid veeeel beter dan de schwalbe apex banden(heb ook een set magic mary/nobby nic liggen)
Dus je hebt voor en achter Baron projekt 2.6 banden? daar zat ik eerst aan te denken, maar uiteindelijk toch maar de schwalbe MM/NN bestelt.
Misschien dat ik deze eerst op rijd en dan ook eens Continental banden probeer, hoe is de rol weerstand met die continentals?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik heb ook voor het lokale rondje een 2.6 crossking, die loopt goed, al loopt de baron ietsje zwaarder dan een nobby nic
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

mud mate schreef:Maxxis Forekaster en Rekon...?
De rekon is ook goed idd, maar niet zo stevig in dr wangen als de baron, terwijl gewicht zelfde is
En qua rolweerstand doen ze elkaar ook weinig
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie