Adapters Hope rotors met ZEE remmerij

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik heb adapters nodig voor mijn dartmoor hornet met Mattoc pro 2 voorvork

Adapter voor van 180 pm naar 203 pm (Hope rotor 203mm)

Adapter Achter van 160 pm naar 180 pm (Hope rotor 180mm)

Ik weet zo niet welke ik moet bestellen eerlijk gezegd...
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Mount C-Post Caliper to Post (F-203/R-203
Mount L-Post Caliper to Post (F-180/R-180)

Bron: http://www.hopetech.com/product/mounts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Had je zelf ook wel kunnen vinden toch ;)
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Je moet een PM +20 en een PM +23 adapter hebben. Voor de Zee hoef je niet per se Hope adapters te gebruiken, die zijn alleen vereist als je Hope 4 zuiger remmen gebruikt, want die raken met hun dikke lijf de meeste andere adapters.

Als je Hope adapters wilt, moet je voor de voorkant niet adapter C (die is +43, gaat niet werken als de Mattoc al PM 180 is), maar H hebben. Achter inderdaad L, of K zou ook goed moeten zijn, aangezien je niet Hope Moto/V2/Mono6 remmen hebt.
http://www.hopetech.com/wp-content/uplo ... -chart.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

DaanJ schreef:Je moet een PM +20 en een PM +23 adapter hebben. Voor de Zee hoef je niet per se Hope adapters te gebruiken, die zijn alleen vereist als je Hope 4 zuiger remmen gebruikt, want die raken met hun dikke lijf de meeste andere adapters.

Als je Hope adapters wilt, moet je voor de voorkant niet adapter C (die is +43, gaat niet werken als de Mattoc al PM 180 is), maar H hebben. Achter inderdaad L, of K zou ook goed moeten zijn, aangezien je niet Hope Moto/V2/Mono6 remmen hebt.
http://www.hopetech.com/wp-content/uplo ... -chart.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel Daan, ik heb achter een adaptertje gevonden maar het is extreem moeilijk om de klauw niet de rivets te laten raken, maar het werkt nu een soort van.. en voor wil ik nu bestellen bij mantel in de hoop dat ik het morgen heb en ready ben voor zondag, welke Shimano adapter zou ik bij mantel kunnen gebruiken voor de voorvork ( Hope H niet leverbaar ) Alvast bedankt :-q
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Van Shimano moet je adapter SM-MA90-F203P / PM hebben. Mantel heeft die niet, en ook geen andere +23 mm PM adapters. Alleen +20. Je kunt de +20 kopen (https://www.mantel.com/adapter-voor-pm- ... N0YXJ0Nw==" onclick="window.open(this.href);return false;), en dan ringetjes van ongeveer 1,5mm dik tussen de klauw en de adapter doen om er +23 van te maken.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

raken van de rivets schrijf je,

Ik heb dat ook met de rivets van Hope floating discs bij Guide remmen. Is het alleen te doen over de +20 of +23mm van de adapter? Ik krijg het gevoel dat SRAM/Avid adapters te breed zijn. Ook als ik ze met ringen eronder goed op de diameter heb raakt de rivet de adapter aan een kant net.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De rivets zijn te breed, niet de adapters ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hier ook hetzelfde probleem.
Ik haal gewoon een stukje van de adapter af.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je ziet vanzelf waar de rivets de adapter of de vork raken...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik heb een stukje van de Zee klauw af moeten vijlen aan de onderste mount maar nu werkt het prima zo
Plaats reactie