Deore vs XT hendels

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Mijn huidige SLX remhendels zijn inmiddels zowat afgeschreven, rechts lekt, links is krom en ze hebben allebei speling dus tijd voor wat nieuws. Worden gebruikt met een Zee klauw voor en SLX achter.

Heeft iemand een idee of er qua betrouwbaarheid/werking/levensduur verschil in zit? Ik heb het idee dat de XTs minder losbreekmoment hebben dan de oudere modellen (dus met die dikkere reservoirs); klopt dit en gaat dit ook op voor de Deores?

8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Allemaal hetzelfde.
Maar XT heeft meer schroefjes en je kunt de reach met de hand verstellen.
Bij Deore heb je daar een inbusje voor nodig.
Gewoon een setje non-series doet het ook, dus voorheen paar euro kan je weer prima remmen.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op do 5 juli 2018, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

SLX! Net een nieuwe set besteld en remt super!!! Hebben intussen ook verstelbare hendels, wel zo handig!
JohnK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 14 april 2016, 22:18
Mijn mountainbike: Supercaliber / Epic HT

Deore, SLX of XT ga je weinig verschil in merken.. heeft idd zoals eerder genoemd wat andere reach afstel mogelijkheden en de complete rem zal wat lichter worden als je een serie hoger zit.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb op mijn Procaliber Deore remmen zitten. Eerst gedacht deze te vervangen voor XT, maar betrap me er op dat nog steeds niet te hebben gedaan..... Zelfs in de Ardennen voldoen ze prima... :tong :-q
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

Volgens mij kan je bij de XT-remmen ook het bijtpunt afstellen, dat lukt bij Deore of SLX niet. Je kunt dus zelf bepalen hoe ver je de remmen inknijpt, voordat je weerstand ervaart.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
Plaats reactie