Nieuwe racing ralph en broertje ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

http://bikefreak-magazine.eu/schwalbe-r ... broertjes/" onclick="window.open(this.href);return false;

Racing ray en de ralph aangepast, ziet er wel gaaf uit al is het profiel van de ralph flink aangepakt.. wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik denk dat ze dat hier vertellen: ;-)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=137462" onclick="window.open(this.href);return false;
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

Is de Racing ray is het de opvolger van de Rocket Ron of is dit een type er boven
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

twenteoverijssel schreef:Is de Racing ray is het de opvolger van de Rocket Ron of is dit een type er boven
Er onder...


Nee, de Ray is de voorbandversie van de Ralph. Geen ranking.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

Oke de Rocket Ron is de snellere en licht lopende band, met iets minder grip
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

twenteoverijssel schreef:Oke de Rocket Ron is de snellere en licht lopende band, met iets minder grip
Nee, de RoRo heeft meer grip. Op de juiste ondergrond.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Voorheen gooide ik altijd mijn achterband (racing ralph) weg als deze versleten was en deed ik een nieuwe rara op mijn voorwiel en de rara van mijn voorwiel naar achter. Hierdoor had ik altijd een rara met vers profiel voor. Hoe doe je dat als je 2 verschillende banden gebruikt?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Niet.

Maar da's sowieso iets wat alleen echt lukt(e) wanneer je voor en achter nog met hetzelfde profiel, karkas en compound rijdt/reed.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ScottSpark schreef:Voorheen gooide ik altijd mijn achterband (racing ralph) weg als deze versleten was en deed ik een nieuwe rara op mijn voorwiel en de rara van mijn voorwiel naar achter. Hierdoor had ik altijd een rara met vers profiel voor. Hoe doe je dat als je 2 verschillende banden gebruikt?
Ligt aan de band. Nu vind ik de grip van de achterband stukken minder belangrijk op de UHR(-achtige parcoursen)(ik kom achter zelden aan de limiet en grip in rechte lijn is geen issue), dus ik gebruik wat ik heb liggen aan semislicks of versleten noppenbanden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie