dropper post

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

Ik ben opzoek naar een dropper post voor in mijn Specialied Camber. Ik zou het liefst een drop hebben van 150mm, maar als ik op internet rond kijk hebben al deze droppers een lengte van 400mm of meer.

Nu is bij mijn fiets een kromming in het frame waar de zadelpen ingaat. Als ik meet vanaf deze kromming tot aan de rail van mijn zadel zit ik op 390mm. Heeft iemand tips naar welke droppers ik moet gaan kijken? Of is het beter als ik voor minder drop ga?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Alle 150's die ik ken zitten dichter bij de 450 dan 400. Er zijn wel verscheidene van 380/385 met 125mm drop (uit m'n hoofd RS Reverb, KS LEV, ...)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

150mm OneUp dropper? Spacer van één centimeter erin en je hebt een 140mm dropper met een totale lengte van 400mm.

https://www.oneupcomponents.com/products/dropper-post" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

hier staan de maten van de meeste droppers
http://sp00n.net/bike/seatposts/" onclick="window.open(this.href);return false;

hoe heb je de 390mm gemeten? om het zeker te weten moet je met een lange zadelpen kijken hoe diep hij gaat.
als je nu een relatief hoog/dik zadel hebt, valt daar misschien nog een paar mm te winnen.
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

Bedankt voor de link, daar heb ik zeker iets aan.
Ik heb gemeten vanuit de knik in het frame tot de rails van het zadel,
Afbeelding
De buis waar de kabel doorheen loopt komt uit op het punt van de knik, (buis boven de damper) dus ik heb nog z'n 20mm marge genomen om de kabel goed weg te krijgen / bocht laten maken. Of is dit niet nodig?
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Ik weet niet welke maat Camber je hebt, maar ik had op mijn Camber (maat m) die van Specialized zelf en later de Vyron.
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

BullS4 schreef:Ik weet niet welke maat Camber je hebt, maar ik had op mijn Camber (maat m) die van Specialized zelf en later de Vyron.
Ik heb frame maat L
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Niels76 schreef:
BullS4 schreef:Ik weet niet welke maat Camber je hebt, maar ik had op mijn Camber (maat m) die van Specialized zelf en later de Vyron.
Ik heb frame maat L
Dan zouden die bij jouw zeker moeten passen.
Plaats reactie