Alternatief voor Vittoria Peyote

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Ik kom van de Vittoria Barzo's af en heb in het verleden de peyote gereden. beide banden prima tevreden over maar de barzo's hadden voor mijn XC gebruik op de UHR naar mijn zin teveel rolweerstand.

Het is inmiddels al weer even geleden dat ik op de Peyote heb gereden maar kan me herinneren dat dit wel iets beter liep dan de Barzo. Logische keuze is dus om terug te gaan naar de Peyote maar ben benieuwd wat een goed alternatief zou zijn. Leverancier van m'n handgespaakte wielsetje wees me op de Maxxis Ardent Race.

Ben vooral benieuwd naar ervaringen die van de peyote naar een andere band zijn gegaan maar alle ervaringen zijn welkom :-q

scope ligt op bandjes tussen de 2.25 en 2.35. bandjes komen op een 30mm interne velg.

kom maar op met die ervaringen :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik heb op mijn HT de Peyote vervangen voor een 2.4 conti X-king. Tegenwoordig bekend als de Cross king. Is geen echte 2.4, eerder 2.3 (volgens mij is de cross king 2.3 nu wat eerst de x-king 2.4 was).
Fijne band die net als de peyote schoon blijft tussen de noppen. En had niet het idee dat hij zwaar rolt.
Ardent race las ik minder goede ervaringen over.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hoi, ik zou ipv de ardent race voor de ikon gaan. Loopt heerlijk licht, en rijd heel wat beter in de bochten. De ardent race kan erg gemeen uitbreken is mijn ervaring. Ik heb de ardent alleen maar geprobeerd op bet voorwiel, dus als achterband kan ik er niets over zeggen. Feit is wel dat de band voor het wegglijden niet waarschuwt! Ik had de breedste uitvoering in 2.35, tubeless en een druk van 1.5 bar.
Sneeuwmonster
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Betreft de ikons ben ik het niet eens . Grip is idd goed, maar rolweestand is echt matig te noemen. Zowel de (x) cross king als de race king waar ik zelf mee rijd rollen beduidend lichter.
Vittoria mezcal, Schwalbe racing ralph of rocket ron. behoren ook tot de mogelijkheden.

Succes met je keuze
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

De Vittoria mezcal wordt me door bikewheels ook aangeraden. als ik de vittoria site moet geloven is de band erg vergelijkbaar met de peyote, alleen zal de rolweerstand door het bijna doorlopende profiel in het midden wellicht minder zijn. De beschikbare reviews zijn eigenlijk allemaal positief dus dan rest alleen nog de vraag of ik het zelf een fijn bandje vind.

Ik denk dat ik er zelf maar gewoon achter moet komen en het de mezcals in 2.35 gaan worden.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Mezcal G+.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

DKnight schreef:Mezcal G+.
was ik er inderdaad vergeten er bij te zetten, moet inderdaad wel de g+ zijn.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik ben zeer tevreden over de Mezcal G+. Zou deze zeker aanraden boven de Conti X King, Schwalbe Racing Ralph. Lage rolweerstand, goede grip op droog en los, minder goed op nat en modder. Wat dat betreft vergelijkbaar met alle eerdergenoemde opties, alleen is de Mezcal beduidelnd slijtvaster en budget vriendelijker geprijst.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Plaats reactie