Hoe heet mijn schroefje?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Sram XO1, Type2.1, 11-Speed

wiebelt naar links en rechts als de steekas er uit is. Als ik de steekas vastzet dan zit is het wiebelen weg maar dan is het schakelen soms niet optimaal. Ik vermoed dat ik een klein schroefje mis in de ovale ring waaraan de derailleur hangt. Ik zie daar een schroefgaatje met schroefdraad. Ik wil er eentje online bestellen, maar hoe heet zo'n schroefje?
Ja, doei !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16834
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Foto?

Ik neem aan dat het om een schroefje van je derailleurpat gaat? Dan is de framefabrikant in principe de juiste bron. Maar als het een standaard schroefje is ben je er ook al als je de lengte en diameter weet. Ik ga er tenminste vanuit dat er geen exotische schroefdraad gebruikt is maar gewoon iets metrisch.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Volgens mij zit er een schroefje los bij iemand.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

kermit schreef: Ik neem aan dat het om een schroefje van je derailleurpat gaat? Dan is de framefabrikant in principe de juiste bron.
Da's een goeie :-q . Ik had al hele pagina's doorgeworsteld bij Rose Bikes maar niets gevonden wat er op leek. Draad zal idd metrisch zijn. Lastiger is de lengte en de verzonken kop. Ik zal straks langs de Cube store rijden.
Ja, doei !
Plaats reactie