Maxxis WT icm 35mm ID wielen; wat is de ideale combo?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Op dit moment heb ik dus een super mooie carbon Ibis wielset, de 941 met 35mm ID. Super set, maar zulke brede velgen maken de keuze voor fatsoenlijk rubber wel lastig. Ik zoek een bandensetje waarmee je in de ardennen/eifel goed uit te voeten kunt, maar ook tijdens buitenlandse tripjes in Ainsa/Riva del Garda etc. Ik ben dus echt op zoek naar een goede enduro combo! voor de nederlandse routes heb ik een andere combo (Nobby Nic icm Racing Ralph). Ook moet ik er bij zeggen dat ik in mijn Pyga Stage Max een clearance heb van max 2.4" volgens de fabrikant.

Nu komt het grote probleem; welke maxxis* (WT) 29er achterband kan ik hier het beste gebruiken? Op dit moment rijd ik met de Maxxis Minion DHF 2.5WT aan de voorkant, super band en geen aanmerkingen te vinden. Achter heb ik nu een minion DHR II 2.4WT liggen. Ook heb ik een Aggressor 2.5WT gehad, maar in Ainsa is gebleken dat deze band te breed is voor mijn frame. Hij loopt wel vrij, maar de clearance is minimum en daardoor nogal wat rubbing in de brug van het frame. Waar ik dus naar op zoek ben is een band die beter rolt dan de DHR maar nog steeds zich kan houden in ruig terrein. Wat ik tot nu toe op m'n shortlist heb;

-Maxxis Minion SS; alleen te krijgen in 29x2.3, geen WT en hierdoor volgens de amerikaanse fora niet geschikt voor een brede wielset (het voordeel van de semislick ben je kwijt).

- Maxxis Rekon; de WT versie is dus weer alleen te krijgen in 29x2.6, dus ben bang dat dit problemen gaat opleveren met de clearance.

- Maxxis Aggressor; nogmaals een aggressor proberen maar dan in de 29x2.3 versie, geen WT en hopen dat deze ook goed valt op mijn 35mm ID wielset.

Wat zeggen jullie? :cry:

*Ik behoud m'n zoektocht even bij Maxxis, omdat de voorkant dus al Maxxis is (DHF) en ik heel tevreden ben over dit merk tot nu toe.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

High Roller II 2.4??? Pak je de nieuwe 2.5 zal die ook, net zoals de Aggressor, te breed zijn... Wel jammer van de Aggressor. Is wel een heerlijke band!
*Ik behoud m'n zoektocht even bij Maxxis, omdat de voorkant dus al Maxxis is (DHF) en ik heel tevreden ben over dit merk tot nu toe.
:-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Wat voor DHR2 ligt erop? 3C of 2 ply? Schijnbaar rolt 2 ply beter dan 3C, en gaat ook nog eens langer mee.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

High Roller II 2.4???
is die 2.4 wel een WT? Overigens verwacht ik niet dat een HR beter rolt dan een DHR II.
Wat voor DHR2 ligt erop? 3C of 2 ply? Schijnbaar rolt 2 ply beter dan 3C, en gaat ook nog eens langer mee.
het is een dual play die er nu op ligt...
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

3C is een rubbercompound, 2 ply verwijst naar het karkas. Je bedoelt waarschijnlijk dual compound.

Ik zou die DHR2 gewoon laten zitten en je gewoon geen zorgen maken over de rolweerstand. In bergachtig terrein maakt dat veel minder uit, je vecht vooral tegen de zwaartekracht tijdens het klimmen.
Laatst gewijzigd door nielsvk op do 22 maart 2018, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

j---esse schreef:
High Roller II 2.4???
is die 2.4 wel een WT? Overigens verwacht ik niet dat een HR beter rolt dan een DHR II.
Wat voor DHR2 ligt erop? 3C of 2 ply? Schijnbaar rolt 2 ply beter dan 3C, en gaat ook nog eens langer mee.
het is een dual play die er nu op ligt...
Nee dat is geen WT en daar zit wel de crux met je 35mm band en is het hopen dat hij goed valt. Maar een Aggressor 2.5 past niet, Dus dan zal de HR II 2.5 WT ook niet passen in je frame. Neem je de SS, zal je hetzelfde probleem houden aangezien deze alleen in 2.3 zijn en vermoedelijk te smal uitvallen. De Aggressor is een fractie smaller in de noppen dan de Minion. Dus als de Aggressor al niet past... Dan blijf je bij het probleem dat de 29 x 2.5WT alternatieven ook niet gaan passen.

Maar een Aggressor 2.3 waarschijnlijk ook niet. Ik denk te smal.

Aggressor rolt wel lichter dan de HRII, maar iets van een 30 intern zou beter voor de band zijn. Maar hier blijf je tegenaan lopen. Ga je voor een grotere band, zal die te breed zijn... Ga je voor iets smaller, dan zal die minder bollen dan de bedoeling is, en moet je maar hopen dat het goed fietsbaar is. Dus uiteindelijk is dan de HRII met 2.4 misschien nog je beste gok.
Laatst gewijzigd door mud mate op do 22 maart 2018, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Dat bedoel ik ja, dual compound.
Plaats reactie